3 kakor, 2 maträtter, och 1 örhänge

2018-02-24 12:08:00
Konsumtion Mat och recept
 
3 cakes, 2 dishes, and 1 earring
 
 
 
Ett inlägg kommer lastat med tre kakor jag käkat eller bakat det senaste, två maträtter jag har lagat detta år, och ett nytt par örhängen som pryder mina öronsnibbar ibland.
 
---
 
Here's a post with three cakes I've been eating or baked lately, two dishes I've cooked this year, and a new pair of earrings that I'm wearing somedays.
 
 
Till ett peppmöte hade ordförande Linda i Pepp-styrelsen bakat en cheesecake till oss för att vi skulle fira vårt delmål att genomföra kick-offerna. ♥ Cheesecake med passionsfrukt som var gluten- och laktosfri och supergod. Passade så himla bra till detta längre möte där vi diskuterade avslutningseventet vi kommer ha i maj.
 
---
 
Linda, the chairman of the board of Pepp, had baked a cheesecake for us since we should celebrate finishing arranging our kick-offs, which was a milestone. ♥ The passion fruit cheesecake was both gluten and lactos free and supertasty. And fitted well to our longer meeting where we discussed the final event which will take part in May.
 
 
I fredags hade jag ansvar för att ta med fika till kontoret. Jag gjorde brownies med svarta bönor, kokosnötssocker, och chiafrön i. Utgick från det här receptet, och serverade men en blåbärssås för att det inte skulle bli alltför bittert. Med tanke på ingredienserna (inget mjöl eller vitt socker) kan den säkert ätas som proteinbar också. Verkade uppskattad, och ingen kunde gissa att de var bakad med bönor och inte mjöl.
 
---
 
This Friday, it was my turn to bring cakes to the Friday fika at the office. I made brownies with black beans, cocnut sugar, chia seeds. Used this recipe, and served it with a blueberry sauce to avoid it to be too bitter. When thinking about the ingredients (no flour or white sugar), I'm sure it can be eaten as protien bars as well. Seemed to be appreciated however, and no one could guess it was made from black beans instead of flour.
 
 
Gjorde också den här veganska vallmo- och citronkakan. Blev dock inte helt rätt med att använda lika mycket glutenfritt mjöl som mängden vetemjöl; den blev lite gummiaktig så hade nog minskat mängden. Annars tycker jag den gjorde sig bra utan ägg och mjölk. Glasyren blev dock väldigt rinnig, så tipsar om att göra den tjockare. (Sorry för dålig vinkel, men hann bara ta den här bilden innan vi började hugga in.)
 
---
 
Also brought this vegan cake with poppy seeds and lemon. I should have used lesser amount of gluten free flour mix, since it got kind of rubbery in the texture. Otherwise, I think it turned out well without the usage of eggs or milk. Would have done the glaze a little bit thicker, though. (Sorry for bad angle and focus, but only had time to take one picture before we started eating.)
 
 
På trettondagsafton skulle jag ha tagit med mig marinerad oumph till min släkts trettondagsfirande. Åkte dock och jobbade, och fick laga och äta rätten själv några dagar senare. Blev härligt syrliga och gjorde sig ypperligt till grönsaker tillagade i ugn. Tips tips, utgick från detta recept.
 
---
 
At the Twelth night I should have brought marinated oumph to the celebration of this evening. Though, had to work instead so I cooked and ate the dish by myself some days later. Turned out the be very tasty, so wanted to give you this tip. Used this recipe.
 
 
Häromveckan blev jag så himla sugen på potatismos. Alltså, det är ju bästa grejen egentligen. Stod och käkade rätt ur kastrullen. Fastän jag var mätt. MEN det var ju så GOTT så kunde inte hejda mig själv. Svamp- och böngrytan jag hade till var inte fel den heller. Lite svårare att stå och skeda ur kastrullen bara. Livets tips: ät mer potatismos. Ät mer varierat potatismos och ha i spännande, roliga saker. Här är receptet på svamppanna med svarta bönor och potatismos också. Laga det i helgen eller veckan. :)
 
---
 
The other week, I had cravings for mashed potatoes. Oh, it's the best thing, really. Ate it directly from the pot even though I was full. BUT it's so GOOD and couldn't stop my self. The mushroom- and black bean stew wan't to bad neither. Though, a bit harder to take a spoon and eat the stew from the pot. A tip of life: eat more mashed potates. Eat more variations of mashed potatoes, using new, tasty ingredients. Here is the recipe of the mushroom stew with black beans and mashed potatoes also. Cook it this week-end or in the week. :)
 
 
Till sist. Har köpt nya örhängen i form av venustecknet. Känner att det är passande nu när åttonde mars snart är i antagande. Ha en fin helg nu, allihop. ♥
 
---
 
Finally. Have bought new earrings in the shape of the venus symbol. It feels appropriate now when IWD is approaching. Have a splendid week-end, everyone. ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra SG

vad gott det ser ut!

2018-02-27 @ 08:56:09
URL: http://sandrasg.se

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0