CHARM, inspirerande frukost, och bio

2018-02-11 18:38:00
Min Dag
 
CHARM, inspiring breakfast, and cinema
 
 
 
I tisdags och onsdags hölls Charm, Chalmers stora arbetsmarknadsmässa. Jag hade en lucka i labbandet på onsdagen och passade på att besöka företags montrar och få säga att jag går sista året och är ute efter arbete. Fick några kontaktuppgifter.
 
---
 
Last Tuesday and Wednesday, it was Charm, the work fair of Chalmers. I had a gap between my running experiments during Wednesday, and took the opportunity to visit the fair and to say that I'm on my last year looking for job. Got some contact informations.
 
 
Snön störtade ner från himlen och studenter som vandrade mellan byggnaderna blev levande snögubbar och -gummor på några sekunder.
 
---
 
The snow fell rapidly from the sky and students walking between the buildings became snowmen and -women in a few seconds.
 
 
Fick tag i de här två granplantorna från Stora Enso och som tydligen ska ha blivit i bra julgransstorlek redo till nästa jul! Perfekt.
 
---
 
Got these two branchlets fom Stora Enso and which will be in a good christmas tree size for Christmas, apparently. Perfect.
 
 
Efter löparpass och Pepp-möte blev jag supersugen på att lägga pussel när jag kom hem. Så lyssnade på poddar (bland annat Penntricket som jag började lyssna på efter tips från de andra i Pepp) och försökte få fram slott bland himmel och skog. Inte lagt färdigt det än. Svårt när många av de 1000 bitarna består av endast blått.
 
---
 
When I came home from running and having a meeting with Pepp, I became craving for solving puzzles. So I listened to podcast and tried to produce the picture of a castle surrounded by forest and sky. Have not solved it yet. It's hard when a bigger part of the 1 000 pieces are made up of only blue color.
 
 
torsdagen gick jag upp tidigt för att gå på ett frukostevent. Det här blev min andra frukost för dagen, måste äta något direkt när jag vaknar ändå.
 
---
 
Last Thursday, I went up early to attend a breakfast event. These jars were my second breakfast that day. Have to eat something immediately after waking up anyhow.
 
 
Var där med Pepp och andra kvinnor i teknikbranschen. Lyssnade på kvinnliga chefer och deras väg framåt i livet, med bromsar och hinder men även genvägar och chanser som tagits.
 
---
 
Where there with Pepp and other women wokring in the technical business. Listened to female bosses and their way forward in life, with obstacles and difficulties but also shortcuts and token chanses.
 
 
Blev så himla inspirerad! Att få höra att en av dessa kvinnor fått höra att "fysik är inget för kvinnor - det är för svårt" av sin gymnasielärare i fysik och då tänkt "jag ska banne mig visa dig, gubbe". Till exempel.
 
---
 
Got a lot of inspiration! To hear one of these women telling about when their high school teacher in physics said "physics are not for females - it's to hard" and that her thought was "I'm really gonna show you, old man". For example.
 
 
Annars har jag hängt mycket i labbet. Har ändrat parametrar och testat mig fram. Inga jätteframsteg än, tyvärr. Men det är kul att få tänka och prova, även om det är lite tradigt när projektet inte går framåt.
 
---
 
Otherwise, I've spent a lot of time in the lab. Have changed parameters and try out. No big steps forward yet, unfortunately. But it's fun to think and try, even if it's a bore when the project's kind of standing still.
 
 
Och så har jag varit på bio. Med Gürra och Nalle. Jag åt sojabönor med chokladöverdrag, och popcorn. Vi såg Three Billboard Outside Ebbing, Missouri. Den var underhållande, med precis lagom blod för min smak. Mer blod och jag hade kanske behövt lämna salongen. Det var några bilder från min vecka det!
 
---
 
And I also went to the cinema. With Gürra and Nalle. I ate soybeans dipped in chocolate, and pop corn. We watched Three Billboard Outside Ebbing, Missouri. It was amusing, and with enough blood for my taste. If there would hav been more blood, I might have had to leave the theatre. And that was some pictures from my week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0