Rårakor med halloumi

2018-02-20 08:18:39
Mat och recept
 
Hash browns with halloumi
 
 
 
Utöver att en måste riva både halloumi och potatis är det här en rätt som går ypperligt fort att tillaga. Om inte annat är den smidig eftersom det inte behövs så många moment. Tack vare halloumin blir rårakorna saltade och endast peppar behöver tillsättas. Tycker det ser ut som min barndoms luncher, men vet inte om vi någonsin åt rårakor? Gott är det i alla fall, och mer rårakor åt folket! Varsågoda. (Receptet hittade jag här.)
 
---
 
This is a quick dish to cook, except for the grating of halloumi and potatoes. Thanks to the hallomi no salt have to be added; only pepper. Think it looks like the lunches of my childhood, but have no memory of eating hash browns? It's tasty anyhow, and think: more hash browns to the people! Here you go. (Found the recipe here.)
 
 
Till ungefär en middag och två lunchlådor:
○ 400 gram skalad potatis
○ 200 gram halloumi
○ peppar och olja
 
 
Att käka till:
○ yoghurt (till exempel turkisk)
○ en avokadohalva per måltid
○ alfagroddar eller krasse
○ chiliflingor
 
 
Riv potatisarna och försök kräma ut vattnet från dem. Riv halloumin och mixa ihop med potatisen. Tillsätt lite peppar.
 
 
Stek rårakor i ungefär fem minuter per sida. Bara att lägga en klick av "smeten" i pannan och platta till med stekspaden.
 
 
Sådär! Servera med det du vill ha till och käka upp. Mums.
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Gott! Det där ska jag prova någon dag :)

Svar: Det tycker jag du ska göra! :-D
ElinHaraldsson

2018-02-20 @ 08:45:10
URL: http://kanjagsmaka.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0