Söndag med grannhäng och utan tomtar

2018-02-09 08:24:06
Kläder och skor och så Min Dag
 
Sunday with neighborhood gathering, and without Santas
 
 
 
I söndags vandrade jag ner till bibblan igen. Traskade förbi ihopkurrade duvor som försökte skydda sig från kylan. Liknade små gulliga bollar.
 
---
 
Last Sunday, I walked over to the library again. Passed doves that were cowered and tried to protect themselves from the cold. Looked like small, cute bolls.
 
 
Köpte lunch och satte mig i den knôkade caféterian med min bok och läste vidare. Fick sällskap av en japansk student som jag började prata med om kulturskillnader, att bo utomlands, och att vara student. Fint, flyktigt möte.
 
---
 
Bought lunch and sat in the crowded café with my book. Got company by a Japanese student with who I begin talking about differences in our cultures, living abroad, and being a student. A nice, transiently encounter.
 
 
Efter att ha läst lite till med stadsteatern som min utsikt bestämde jag mig för att göra något mer denna dag. Så tog med mig de tre böcker jag lånade denna gång, och köpte mig en ny skjorta. Har gått och tänkt på den här skjortan sedan jag såg den för några veckor sedan, och i söndags slog jag till.
 
---
 
After reading some more, but with the city theatre as my view, I decided it was time to do something else this day. So I brought the three books I hade loaned this time, and bought a new shirt. Have been thinking of this shirt a lot since I saw it some weeks ago. And this Sunday, I made it mine.
 
 
Har varit så dålig på att ha mitt glasögon det senaste och har börjat få en liten känning av huvudvärk, så resten av söndagen bar jag dem hela tiden. Även om jag inte läste.
 
---
 
Have been bad at wearing my glasses the latest, and have started to get a hint of a headache. So for the rest of the day, I wore them all the time. Even if I didn't read.
 
 
Städade istället bort alla julprydnader. Bättre sent än aldrig. Såg nu (!) att den där tomten jag har haft sedan 1994 har en söndrig sko och att hans tå sticker ut. Kära hjärtanes. Lilla vännen.
 
---
 
Took away all the Christmas decorations. Better late than never. Saw now (!) that the santa I have had since 1994 has a tattered boot and that one can see his toes. Oh, poor thing.
 
 
Sedan satt jag i soffan och läste tills det började bli dags att ta med mig degestivekex och ett spel och lämna lägenheten.
 
---
 
Then, I sat on the sofa reading until it was time to grab digestive biscuits and a game and leave my apartment..
 
 
För att ha grannhäng hemma hos Bagge och Dash. Amanda och Medina var också där. Lärde mig att jordnötssmöt funkar utmärkt som dip. Och att säga att en sås är kryddig inte tas som en komplimang. Fint avslut på söndagen!
 
---
 
To have neighbourhood gathering at Bagge and Dash's place. Amanda and Medina were also there. Learned that one can use penut butter as dip. And to call a sauce "spicy" is not a compliment enough. Nice ending of this Sunday, however!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0