Vecka Nio

2018-02-26 08:39:00
Veckorapport
 
Week Nine
 
 
 
Bokade färdigt boende till Rom-resan förra veckan och är så himla taggad att få möta våren där för några dagar. När jag åker och när jag kommer hem igen kommer det ännu inte vara vår i Gbg, så en får passa på. Annat jag har gjort förra veckan är att planera experiment, se på En obekväm uppföljare, se Gösta Berlings saga på teatern, dricka prosecco, läsa böcker, låna böcker, fixa till mitt CV, och löpträna. Plus är så himla nöjd över att jag lyckades ducka för en ankommande förkylning. God sömn är grejen, antar jag. Verkar som att jag har lyckats komma ifrån min sova-dåligt-period så känner att jag har mer energi. Det är gott det.
 
---
 
Last week, we booked a place to stay during our trip to Rome, and am so stoked to get to meet the spring there for some few days. When I leave and when I come back to Gothenburg, it will still not be spring here, so will seize the moment. Other things I've done last week: plan experiment, watch An inconvenient sequel, watch Gösta Berling's saga at the theatre, drink prosecco, read books, borrow books, tidy up my resume, and running. Plus, am so content that I managed to get a cold to not break out. Good sleep is the thing, I guess. Seems like I've succeeded to come out of my period of bad sleeping, so feels like I'm having more energy. That's nice.
 
 
Denna nionde vecka av året ska jag göra experiment med cellernas upptag av fibriller. Jag, Annie, och Sümeyya ska bjuda fyra indonesier på svensk middag. De är här på utbyte från det universitet i Indonesien som vi var på en sommar för snart två år sedan. Fullmäktigemöte att närvara på, och gå och se systrarna Kronlöf på teatern. Hyfsat fullspäckad vecka. Och bokrean kickar ju igång imorgon. Har ännu inte bestämt mig för om jag ska införskaffa någon bok eller fyra; min bokhylla är ganska överfull redan och jag gillar att låna från biblioteket. Vi får väl se. Ha en go' vecka!
 
---
 
This ninth week of the year, I will perform experiments of the cell's uptake of fibrils. Me, Annie, and Sümeyya will cook a Swedish dinner with four indonesians. They are here for the exchange, and are from the University in Indonesia where we spent a Summer for almost two years ago. I have a student union council meeting to attend, and will watch the Kronlöf-sisters at the theatre. Kind of a lot of happenings this week. And tomorrow, the grand book sale begins. Have not yet decided if I will buy a book or four; my shelves are already quite overcrowded and I like borrowing books from the library. We will see about that. Have a splendid week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0