Årets första dagar med simning, jobb, och Star Wars

2018-01-06 08:53:00
Min Dag
 
The first days of the year with swimming, job, and Star Wars
 
 
 
 
På självaste nyårsafton lärde Annie mig att det går ypperligt att blanda i jordnötssmör i glass. Så det har jag käkat en del framför olika tv-serier och filmer. Använde mitt julgodis med jordnötter (recept här) istället för jordnötssmör, men det går lika bra det.
 
---
 
At New Year's Eve, Annie told me that one can have peanut butter together with one's ice cream. So I've been eating some of this combination while watching different tv-series and films. Well, used my homemade christmas sweets (recipe here) with peanut instead, but it's working all fine.
 
 
 
Löst Lilla svåra 1 & 2 i min korsordstidning. Om vi ska vara ärliga har jag väl inte fullständigt löst det, men har i vart fall inte så många nycklar kvar att lösa.
 
---
 
Solved two hard crosswords in a magazine. Well, if we should be really honest I haven't soleved them fully, but don't have so many keys left to solve anyhow.
 
 
 
Varit och simmat några längder. I samma bana som en som nös rätt ut i vattnet bara. HEJA IMMUNFÖRSVARET!
 
---
 
Been to the community pool for swimming. In the same pool as someone that just sneeze right out in the water. YOU GO, IMMUNE SYSTEM!
 
 
 
Lagat mat med bland annat dessa ingredienserna.
 
---
 
Cooked food with, among others, these ingredients.
 
 
 
Blev detta. Krämig pasta med soltorkade tomater, champinjoner och fetaost (recept från jävligt gott). Blev en lunch och typ fem matlådor? Winwin.
 
---
 
Turned out to this. Creamy pasta with sundried tomatoes, mushrooms, and feta cheese (recipe from this blog). I got one lunch and like five lunch boxes from this recipe? Win win.
 
 
 
Köpte detta på rean. Ett dricksglas, och två doftljus. (Vet inte vem jag har blivit som går och köper doftljus, men tycker det är trevligt att ha när jag har gäster över.)
 
---
 
Bought this at the sale. A drinking glass, and two scented candled. (Don't know who I have became since I buy scented candles, but find it nice to have while having guests.)
 
 
 
Um hej okej. Blivit uppringd av jobbet. Ganska tidigt va.
 
---
 
Um hi okay. Got calls from my job. Pretty early yes.
 
 
 
Så har åkt en del tåg ut till landet där mitt jobb befinner sig. En älskar ju att åka tåg ändå. Inte så många stopp, inte en massa annan trafik, sköna säten.
 
---
 
So been travelling some by train since my job is situated in the countryside. Well, one love to go by train, right? Not so many stops, no other traffic, soft seats.
 
 
 
Har alltså jobbat (och ska jobba) en del. I för stora kläder. Rafsar bara åt mig två plagg i vikarielådorna så får det bli som det blir. Ska ju ändå inte på modeshow. (Missade också släktens trettondagsaftonsfirande pga jobbade, men fick vara med på håll då de skickade gullia bilder ♥.)
 
---
 
Have been working (and will work) some. Wearing clothes in big sizes. Well, just take some clothes from the temporary worker's boxes. Will not attend a fashion show anyway. (Also missed my relative's celebration of twelth night due to working, but they sent sweet pictures so felt as I was with them on distance. ♥)
 
 
 
Legat i Bagge & Dashs soffa (tillsamans med Lenis, Lova, Nalle & Gürra) några kvällar. Påbörjat vårt nästa maraton som denna gång är med Star Wars. Började med episod 4 och ska väl jobba oss därifrån. Var en himla debatt innan om i vilken ordning vi skulle se, men det löstes genom röstning och lottning.
 
---
 
Laid on Bagge & Dash's sofa (with Lenis, Lova, Nalle & Gürra) some evenings. We have started our next film marathon and this time it's Star Wars. We began with episode 4 and will continue from there. Had a large debate on beforehand about which film to start with, but solved it by voting and drawing.
 
 
 
Har också läst en del. Håller på med denna bok just nu av Nina Björk och om Rosa Luxemburg. Finner den intressant för tillfället.
 
---
 
Have also read this book by Nina Björk and about Rosa Luxemburg. For now, I find it to be interesting.
 
 
 
Annars försöker jag mest låta bli att bli förkyld. Dricker i detta nu nyponsoppa och min nästa plan är att ligga i soffan under filtar och läsa bok eller lösa korsord. Nästan alla mina vänner tentapluggar och har inte tid att umgås, så jag ska "passa på" att jobba ikväll. Men nästa vecka, då är allt tillbaka till det normala igen, tänker jag.
 
---
 
Otherwise, I'm trying to not get a cold. Right now, I'm drinking rosehip soup and my next plan is laying on the sofa under a lot of blankets reading a book or solving crosswords. Almost all of my friends are studying for their exams and don't have time to hang out, so I will "take the opportunity" to work tonight. But next week, I think evertything will start getting back to normal.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0