Vecka Tre

2018-01-15 09:24:00
Veckorapport
 
Week Three
 
 
 
Blåsten viner utanför och trädjen vajar så smått fram och tillbaka. Kollade upp om det stormade. Fick bara fram att det var nummer 4 på Beaufortskalan och beskrivs som Måttlig vind och att tunna grener rör sig. Ingen storm i denna del av landet. Men brummar och viner på, det gör det.
 
---
 
It's blowing outdoors, and the trees are waving back and forth. Looked up if it's a storm going on. Turned out to be number 4 at the Beaufort scale, which means thin branches will wave. No storm in this part of the country.
 
 
Själv vet jag inte var jag har mig än. Tror jag drömde att jag var på en båt - eller det kanske var en rymdstation där gravitation behövde fixas för att en inte skulle sväva omkring - och att det tänkesättet är kvar. Vinglar omkring som att lägenheten vore en båt ute på stormigt hav. Har frukost i magen nu, och ska dricka vatten. I hopp om att det ska hjälpa mig komma tillbaka till fastlandet igen. Hursomhelst kommer tanken att fortsäta vingla över Trumps sägelse i helgen om att han är den minst rasistiska person intervjuaren hade intervjuat. Tror även att Trump går runt och drömmer.
 
---
 
I don't know where I have myself yet today. Think I dreamt about being on a boat - or maybe it was a space station where one had to fix the gravity to not be floating around - and I seem to be left in this mindset. Wobbling around in my apartment as my apartment was a boat in a stormy sea. Have ate breakfast now, and will drink water. In hope of this to help me getting back to mainland. But my mind will continue wobbling from Trump's saying this week-end that he "is the least rasistic person" the interviewer ever had interviewed. Think also Trump is left in his dream.
 
 
Om vi övergår till förra veckan. Eller snarare helgen. Hade planer som blev inställda eller bara inte av. Bestämde mig därför för att jag skulle ha en lugn helg och ägnade bland annat fem timmar av att se Fanny & Alexander, ha frukostmöte med Pepp, gå på yoga, och läsa böcker. Trodde jag skulle känna mig mer utvilad av detta men vet som sagt inte var jag har mig själv. Den här veckan ska jag dansa med Katta, gå på pubrunda, och se Fantomen på Operan med Annie. Göra fler experiment med mina proteiner såklart. Tror det blir en bra vecka. Hej och hå!
 
---
 
Let's turn over to last week. Or mainly the week-end. Had plans that got cancelled or just never happened. Therefore, I decided to have a chill week-end. For example, I spent five hours watching Fanny & Alexander (Ingmar Bergman film), had breakfast meeting with Pepp, attended a yoga class, and read books. Thought I should felt more rested after this, but as I said I'm not sure where I have myself. Well, for this week I have planned to dance with Katta, attend a pub crawl, and watch the Phantom of the Opera with Annie. Do some more experiments with my proteins, of course. Think it will turn out to be a pretty nice week. Bye bye!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0