Annie fyllde år och jag tog med en flaska skumpa och ägde dansgolven

2018-07-14 16:41:00
Kalas och festligheter
 
Annie's birthday celebration where I brought a bottle of bubbly and owned the dance floors
 
 
 
Förra lördagen såg jag på när England slog ut Sverige i herrarnas fotbolls-VM. Tröstade mig med lite vitt vin och chips.
 
---
 
Last Saturday, I watched the match where England beat Sweden in the Football World Championship for men. Consolted myself with some white wine and chips.
 
 
Tog med mig inslagen present och en flaska bubbel. Och åkte ut till Hisingen.
 
---
 
Brought a wrapped present and a bottle of champagne. And went to Hisingen.
 
 
Hem till Annie! Trevligt med vänner som har helfigursspeglar. Bar både byxor och kavaj som jag nyligen hade köpt. Med halsband från Indonesien och svart linne jag fått av min syster. Katten Pi (som har mest energi av alla katter jag känner) fotobombade. Och bet mig senare i smalbenet under kvällen. För vad vet jag ej.
 
---
 
To Annie's place! Nice with friends that have full-length mirrors. Wore the newly boguht trousers and jacket. The necklace is from Indonesia and I've got the blank top from my sister. The cat Pi (which is the most energic ca I know) was photo bombing. And later this evening, she bited me on the shin. For what I don't know.
 
 
Jag var första gästen. Så tidig att Annies sambo Jesper inte ens hade hunnit fixa till sig så fick ish vara med och välja vilka byxor han skulle ha. Och Annie satte mig i arbete med att göra välkomstbål.
 
---
 
I was the first guest. So early that Annie's partner Jesper hadn't had time to dress properly so I was kind of part of the decision of which trousers he should wear. And Annie put me into work with preparing the drinks.
 
 
Så Instagram-vänligt med frukt i bålen. Perf. Och ja, det var gött också.
 
---
 
So Instagram-friendly with fruit in the punch. Perf. And yes, it was tasty also.
 
 
Annie hade lyckats göra en tårta som var både vegansk, glutenfri, och nötfri. Hon är så himla bra. ♥  Jag tog två gånger. Till och med innan alla gäster hade tagit. Oops.
 
---
 
Annie had managed to prepare a cake that was vegan and free from gluten and nuts. She's the best. ♥ I took twice. Even before all guests had served themselves. Ooops.
 
 
Med kaka och välkomstbål i kroppen spelade vi charader gånger tre (eller trestegsraketen som jag kallar den). Då en först ska förklara ordet på lappen med andra ord, sedan gesikulera den med charader, och slutligen förklara den med bara ett ord. Det blev svårare efter varje omgång, och sista omgången var orden även mer dirty.
 
---
 
With cake and punch in our bodies, we played charades times three (or the three-stages game which I call it). Then you should first explain the word on the note with other words, than gesticulate it with charades, and finally explain it by only one word. It became harder and harder after every turn, and even more dirty. 
 
 
Jesper hade gjort små shots-skålar av godis som också var veganska. Men med nötter i. Så jag fick bara titta på. 
 
---
 
Jesper had prepared small shot-bowls from candy which also were vegan. But with nuts. So I could only watch them.
 
 
Och ta en shot i glas. Så sofistikerat.
 
---
 
And take a shot from a glass. So sofisticated.
 
 
Julia hade laddat ner en app som slumpade fram små uppdrag till var och en, där de flesta resulterade i att någon skulle dricka från sitt glas. Annie och Cecilia skulle till exempel ta en selfie där de skelade. Sedan blev vardagsrummet ett dansgolv.
 
---
 
Julia had downloaded an app which generated tasks to each one of us, and most of them resulted in that someone had to take a sip. Such as Annie and Cecilia that were to take a selfie where they squinted. Later, the living room turned into a dance floor.
 
 
Tog visst inga bilder sedan dess. Men vi åkte in till stan. Jag fick dansa av mig och ÄGDE dansgolv. Jesper hade skickat den här snappen. Älskar't.
 
---
 
Apparently, I didn't take any photos since. But we went to the city. I danced a lot and OWNED the dance floor. Jesper had sent this picture on snapchat. Love it.
 
 
Mötte soluppgången vid vallgraven när jag lämnade klubben och dansen.
 
---
 
Met the sunrise by the moat when I left the club and the dance.
 
 
Dagen efter. Kanske inte lika pepp. Mest pga sömnbrist. Hade bakishäng och plöjde Disney-filmer. Försökte se Bernard och Bianca men somnade. Upptäckte att det var lika bra för det lilla jag hann se STÖRDE jag mig bara på; att Bianca bara ska vara vacker och snäll och liksom inte får ha fler egenskaper, i jämförelse med Bernard då som får vara rolig, klumpig, snäll, förvirrad. Ska hålla mig till modernare Disney i framtiden.
 
---
 
The day after. Not as happy. Mostly due to lack of sleep. Watched Disney films. Tried to watch The rescuers but felt asleep. Discovered that it was for the best since I was BOTHERED of the small parts I watched. That Bianca's only qualities are that she's beautiful and kind, in comparison with Bernard that has more than two equalities. Will try to keep to only more modern Disneyin the future.
 
 

Kommentarer
Postat av: Annie

Fina du <3

2018-07-14 @ 21:04:36

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0