En måndag, 2 juli

2018-07-05 09:39:00
Ett foto i timmen
 
A Monday, July 2th - a photo every hour 
 
 
 
07 Vaknar och käkar havregrynsgröt med jordnötssmör, russin, svarta vinbär och kokosflingor till frukost. Läser något kapitel i Gruppen. Denna måndag var jag helt ledig från jobb men vaknade ändå tidigt - gillar när jag gör det. Känns som att jag hinner med så mycket mer under dagen då.
 
---
 
07Am waking up and eating oat porridge with peanut butter, raisins, black currants, and coconut flakes for breakfast. Reading some chapters in The group. I had this Monday off but was still waking up early - I like when I do that. Feels like I've got more time to do things during the day then.
 
 
08 Är och handlar mat. Packar nästan alltid mina varor i de här Cerverapåsarna. De är så himla bra. Går aldrig sönder.
 
---
 
08Am buying food. I almost always pack my groceries in these bags from Cervera. They're the best. Are never falling apart.
 
 
09 Lyssnar på The Essex Greens senaste album (det var okej men ingen låt som fastnade). Redigerar bilder och gör iordning blogginlägg. (Så meta att göra blogginlägg om när jag gjorde ett annat blogginlägg.)
 
---
 
09Am listening to The Essex Green's latest album (it was okay but no trac that got stuck). Editing photos and creating blog posts. (So much meta writing about when I wrote another blog post.)
 
 
10 Sitter i soffan och läser bloggar och har torra läppar efter att ha varit förkyld. Lyssnar på Drakes nya (långa) album Scorpion och kommer fram till att jag nog inte är något Drake-fan egentligen. (Läste senare en recension och upptäckte att det var fler än jag som inte tyckte det var så himla bra.) 
 
---
 
10 Am sitting on my sofa reading blogs and having dry lips from have had a cold. I'm listening to Drake's latest (long) album Scorpion and am coming to the conclusion that I'm not really a Drake-fan after all. (Later, I read a review and discovered that there are more people thinking this wasn't a very good album.) 
 
 
11 Har bytt om och möter upp Annie på Kungsportsplatsen. Vi vandrar vidare till Trädgårdsföreningen och Palmhuset. Det är ju så otroligt vackert i Trädgårdsföreningen på sommaren - gå dit om ni kan.
 
---
 
11Have changed clothes and am meeting Annie at Kungsportsplatsen. We are walking over to Trädgårdsföreningen and Palmhuset. It's so incredible beautiful in Trädgårdsföreningen during the Summer - spend some time there if you can.
 
 
Vi pratar på om hur vi har det på våra jobb och hur vi mår. Och när vi lämnar Trädgårdsföreningen blir vi intervjuade av en reporter från P4 Göteborg angående skrock och Sveriges match mot Schweiz. Ni kan höra intervjun här förresten, vi är sist ut. Och blir typ ledsen att de inte valde att ha bilden på oss två istället?
 
---
 
We are talking about our jobs and how we feel. And when we are leaving Trädgårdsföreningen we are interviewed by a reporter from Swedish Radio P4 Gothenburg about superstition and the match between Sweden and Switzerland. You can hear the interview here (in Swedish), we are the last ones. And am kind of upset about they did not use the picture of us instead?
 
 
12 Köper glass på Kungsportsplatsen med smakerna ingefära & citrongräs, och vattenmelon.
 
---
 
12Buying ice cream at Kungsportsplatsen with flavors ginger & lemon grass, and watermelon.
 
 
Sätter oss vid vallgraven och pratar om böcker, födelsedagar, och livet.
 
---
 
Are sitting by the fosse and talking about books, birthdays, and life.
 
 
13 Vi vandrar vidare bort till Myrorna på Järntorget. Jag hittar den här gula, lite för stora kavajen som jag köper. Tänker att vi nog kommer ha kul tillsammans.
 
---
 
13We are walking further to Myrorna (a second-hand store) at Järntorget. I'm finding this yellow, a little bit over-sized jacket. Am thinking that we will have some good times together.
 
 
14 Har införskaffat suschi på Linnégatan och sätter oss i Slottsskogen för att äta upp den. (Min stegräknade visade över 20 000 steg från denna dag.)
 
---
 
14Have bought sushi at Linnégatan and we are now in Slottsskogen to eat it up. (My pedometer showed over 20 000 steps from this day.)
 
 
15 till 16 Tar en språvagn till Nordstan där vi går omkring. Jag köper nya solglasögon, Annie hittar en fin klänning, och jag köper en flaska vin. Vi kramas hej då.
 
---
 
15 to 16Taking the tram to Nordstan where we are walking around. I'm buying a new pair of sunnies, Annie is finding a nice dress, and I'm buying a bottle of wine. We are hugging goodbye.
 
 
17 Löser korsord i mitt fönster som jag använder som balkong. Somnar till korta stunder.
 
---
 
17Solving crosswords in my window which I'm using as a balcony. Falling asleep from time to time.
 
 
18 Löser mer korsord och väntar på att mina grannar Bagge & Dash ska komma hem.
 
---
 
18Solving more crosswords and am waiting for my neighbours Bagge & Dash to come home.
 
 
19 Börjar förbereda min middag. Vill testa att grilla fetaost.
 
---
 
19Starting to prepare my dinner. Want to try grillling feta cheese. 
 
 
Hade ingen aluminiumfolie hemma till att göra knyten, men hittar en pajform. Lägger i fetaost, sallakdslök, basilika, sparris, morötter, tomat, mycket olja, och peppar. Går över till mina grannar dit Oliver också begett sig och hjälper dem bära ut saker.
 
---
 
Have no tinfoil at home to make bundles, but am finding this pie tin. Adding feta cheese, scallion, basil, asparagus, carrots, tomatoes, a lot of oil, and pepper. Am walking over to my neighbours (where also Oliver was) and helping them carrying things outdoors.
 
 
20 Grillar på vår uteplats. Dash och Oliver har upptäckt att det går att grilla med trä istället för kol. Så det gör vi även denna gång.
 
---
 
20We are grilling. Dash and Oliver have discovered that one can grill with wood instead of charcoal. So that's how we do it.
 
 
21 Dricker vin och käkar. Det blir väldigt gott faktiskt. Och mat över till lunch dagen därpå. Så himla bra. Lyssnar på matchen mellan Japan och Belgien på radio och blir helt amazed över att Belgien lyckas hämta upp deras underläge och vinna.
 
---
 
21Drinking wine and eating. It's very tasty. And having leftovers for lunch the next day. Super good.
 
 
22 till läggdags Tog inga fler bilder än denna när vi stoppat in några fler träbitar i elden. Får "skäll" av vår granne som meddelar att det luktar brand och att det ju är eldningsförbud. Vi svarar att vi har kontroll. Ellen kommer över och jag somnar någon gång efter midnatt.  
 
---
 
22 to bedtimeAm not taking more photos than this one when we had put another wood into the fire. One of our neighbours are scolding us for the smell of fire and reminding us about the open burning prohibtion. We are answering that we are having control. Ellen is joining us and I'm falling asleep some time after midnight.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0