Juli är fortsatt varmt och jag läser och badar i havet och äter glass

2018-07-26 15:52:00
Min Dag
 
July is still hot and I read and take bath in the sea and eat ice cream
 
 
 
Jag har fått i uppdrag att vattna växter hos en av mina grannar nu i sommar. De har en annan utiskt från fönstren än vad jag har. Det går nästan här att se hur trött gräset har blivit av all sol och brist på regn.
 
---
 
I'm watering my neighbours plants this summer. They have another view from their winows than I have. You can almost tell the grass' tiredness of all sun and lack of rain.
 
 
Jag har fikat med Annie. Som har gått och FÖRLOVAT sig. Fick höra detaljer medan jag citronsorbet svalkade strupen. Och vara den första som såg ringen på fingret.
 
---
 
I've been having fika with Annie. Who is now ENGAGED. Got to hear the details while lemon sorbet cooled my throat. And be the first to see the ring on her finger.
 
 
Tillbaka på landet. Cyklade ner till havet. Hade fått punka på cykeln på vägen hem från bussen och gick över en kilometer. Kände mig stressad för jag ville hinna till havet innan middag. Försökte meditera medan jag promenerade och tänka att det gör inget. Havet kommer vara kvar. Andas.
 
---
 
Back in the countryside. Bicycled to the sea. Had got a puncture on the way home from the bus and walked over a kilometer. Felt stressed since I wanted to  have time to be by the sea before dinner. Tried to meditate while I walked and think positive thoughts. The sea will still be there. Breathe.
 
 
Fick med mig resten av familjen ner till havet. Fast de tog bil. Jag föredrog cykel. Misstänkte att de andra ville åka hem tidigare än jag - och fick rätt i mina aningar.
 
---
 
Got the rest of the family to join me. Even if they went by car. I prefered my bike. Guessed that the others wanted to go home before me - which was showed to be right thinking.
 
 
Simmade längs med båtbryggan. Klarade flest längder och kände mig stark. Lade mig på bryggan med en bok medan de andra packade ihop sig och åkte hem.
 
---
 
Swam by the wharf. Managed the longest distance and felt strong. Laied on the dock with a book while the others packed their things and went home.
 
 
Kom hem lagom till middagen. En böngryta med svarta bönor och ris. Satt i skuggan och pratade med mamma.
 
---
 
Arrived home when dinner was served. A bean stew with black beans and rice. Sat in the shadow talking with mum.
 
 
Har varit på biblioteket och lånat böcker ju! I Love Dick, och De kommer att drunkna i sina mördrars tårar. Den sistnämnda vet ni ju att jag redan har läst ut - och gillade.
 
---
 
Have been to the library and borrowed books! I Love Dick and De kommer att drunkna i sina mördrars tårar. Which of the last one I've finished reading - and liked.
 
 
Gick till bibblan i måndags också. Fick med mig dessa fem (!) böcker. Har läst ut Tonio Kröger och ska börja på Ett eget rum. Är pepp på alla! Min plan idag är att gå till bibblan igen och låna fler böcker (har spanat in Nuckan, och Hjärtat är bara en muskel).
 
---
 
On Monday, I also went to the library. Borrowed these five (!) books. Have finished Tonio Kröger already and will begin reading Ett eget rum (A room of one's own). Am eager to read all of them! My plan today is to visit the library again and borrow more books (have checked out Nuckan, and Hjärtat är bara en muskel).
 
 
Vissa kvällar ser himlen ut såhär. Men vägrar att släppa ifrån sig mer regn än att det hinner avdunsta från den varma marken. Eller bilda små pölar som är spårlöst försvunna efter någon dag. Min måste-vara-ute-när-det-är-soligt-ångest har släppt vilket är skönt. Men inte klimatångesten. (Rubriken kommer för övrigt från låten
 
---
 
Some evenings, the sky looks like this. However, it refuses to release more rain than it can evaporate from the hot ground. Or create small ponds which are gone without a trace after a day. I'm no longer having a have-to-be-outfoors-when-it's-sunny-anxiety. But my anxiety over the climate has raised.
 
 

Kommentarer
Postat av: Annie

❤️❤️

2018-07-27 @ 11:23:03

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0