När jag trotsade molnen och vinden

2018-07-15 10:27:00
Min Dag
 
When I defied the clouds and the wind
 
 
 
Vissa dagar börjar jag inte jobbet förrän någon gång på eftermiddagen. En sådan dag hade jag bestämt mig för att hänga vid havet på förmiddagen. Himlen var fylld av moln som försökte hindra mig från att fullfölja min plan. Tillsammans med vinden som blåste till ibland. Men jag gav mig inte. Tog på mig en fleecetröja. Satte mig på cykeln och trampade uppför och nerför backar tills jag möttes av den här vyn.
 
---
 
Some days I don't start my job before sometimes in the afternoon. One of these days, I had decided to spend time by the sea in the morning. The sky was filled by clouds, trying to prevent my from fulfilling my plan. Together with the wind that blew from time to time. But I didn't back down. Put on a fleece jumper. Bicycled up and down some hills until I was greeted by this view.
 
 
Hit åker alltid min familj för att bada. Det finns inte utsatt några vägskyltar som visar att det finns en badplats här. Därför är det bara folk som bor här runtomkring (och inga "turister") som badar här. Därför hälsar alla på varandra med ett enkelt hej. Även om jag aldrig tidigare sett människan. Tycker det är så himla fint och trevligt.
 
---
 
My family always go to this place for bathing. There are no road signs explaining that there is a bathings place here. Therefor, it's only people living around (and no "tourists") bathing here. Therefore, everyone is greeting each other with a simple hi. Even if I never have seen the person before. I appreciate it.
 
 
Eftersom det var så mulet var jag mestadels själv. Från och till kom det folk som tog ett snabbt dopp eller satt på bryggkanten för att fiska krabbor. Men ingen som stannade någon längre stund.
 
---
 
Since it was overcast weather, I mostly was alone here. From time to time, other people came to take a quick bath or sat by the dock to fish crabs. But no one stayed any longer.
 
 
Det bästa dessa dagar då är att en verkligen kan välja ett riktigt bra plats. Som klippor med bra ryggstöd om en vill sitta och läsa.
 
---
 
The best thing for these days is that one can chose a really good spot. Like one with good backrest if one wants to read a book.
 
 
Jag läste något kapitel i Gruppen. Spanade ut över havet och andades. Väntade på att ingen annan skulle vara vid bryggan, men uppe på land (ifall jag skulle få kramp och behöva livräddas), innan jag drog av mig shortsen och hoppade i. Simmade fram och tillbaka längs med båtbryggan. Måste kolla upp hur lång den där bryggan är. Vill ju veta hur långt jag simmar varje gång.
 
---
 
I read som chapters in The group. Glanced at the sea and breathed. Waited for no one else being at the dock, but on the short (in case I would get cramp and needed to be rescued), before I put my shorts off and got into the water. Swam back and forth by the wharf. Have to check up how long that wharf is. Wanna know how far I'm swimming every time.
 
 
När jag kom upp igen var det som att något hade släppt från mina axlar. Var avslappnad och kände mig laddad med energi.
 
---
 
When I got up, I felt like something was lifted from my shoulders. Was relaxed and felt reloaded with energy.
 
 
Cyklade till jobbet på cykelvägen med solen sakta började kika fram mellan molnen.
 
---
 
Bicycled to work on the cycle trac while the sun slowly started to show between the clouds.
 
 
På hemvägen. På kvällen. Solnedgångarna är alltid mer magiska på sommarnätterna.
 
---
 
On my way home. In the evening. The sunsets are always more magical in the Summer nights.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0