Vecka Trettioett

2018-07-31 12:05:00
Veckorapport
 
Week Thirty One
 
 
 
Promenerade ner till affären tidigare idag. Efter bara fem minuter rann det svett längs med ryggen och jag ångrade att jag inte satt upp håret i en hästvans. Nackhåret klibbade mot huden på ryggen. Blev också genomblöt den lilla stund jag var ute häromdagen när det - ÄNTLIGEN - ösregnade. Vår brunn på landet har sinat. Störtskuren fyllde den med bara två ringar. Duschar när jag är i stan och fyller på vattenflaskan på jobbet. Apropå jobbet - har varit kaos i helgen med sjuk personal och folk som kommer försent. All personal som inte redan är i tjänst är på semester eller sjuka. Får jobba för minst en person till. Är dödstrött när jag kommer hem och även när jag är ledig. Relaterar med de vissna björkarna som kan få en att tro att det är slutet av september och inte början på augusti. Har plockat svarta vinbär för att frysa in. Det finns hur mycket som helst och hur mycket vi än plockar verkar det aldrig ta slut? Tackar och bockar. Och hoppas att ni får en trevlig vecka! P.S. Är min namnsdag idag. Ska fira med svarta vinbär och glass. D.S.
 
---
 
Walked to the grocery store earlier today. After five minutes, sweat was running at my back and I regret not putting my hair in a pony tail. The neck hair adhered to the skin at my back. I also got complety wet the other day when it - FINALLY - downpoured. Our well in the countryside has run out. The downpour didn't even help much. Take showers when in the city and fill my water botle at work. When talking about work - has been chaos this week-end with sick staff or people coming in too late. The rest of the staff that's not already working are sick or having vacation. Have to work for at least one more person. Am tired to death when I'm off. Can relate with the withering birches which can make you think it's already the end of September. Have picked black currants to freeze. There's a lot of them and it never seems end? Saying thanks to that. And hope that you'll have a great week! PS. Today it's my name day. Will celebrate with black currants and ice cream.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0