Några dagar från maj med blomning, en orädd hare, och grillat

2018-06-21 21:29:00
Min Dag
 
Some days from May with blossoms, a bold hare, and barbequed food
 
 
 
I maj hade jag fullt upp med att göra klart mina sista experiment (köttade!) och skriva färdigt rapporten. Det tog upp det mesta av min vakna tid och dagsenergi. Tog några bilder som jag hade tänkt göra blogginlägg av, men det blev aldrig av pga tidigare nämnda orsak. Så fastän juni även snart är till ända: här kommer bilder från maj när rhododendron fortfarande stod i blom och det var sommarvarmt.
 
---
 
In May, I was busy doing my last experiments and finish writing my report. This took almost all of my hours and energy of the days. Took some photos which I had planned to create posts from, but never did due to previous mentioned reason. So even if June is almost over: here's some photos from May when the rhododendron still was blossoming and it was as warm as Summer.
 
 
Ni ser ju hur vackert. Har börjat tänka att maj kanske ändå är min favoritmånad. Men det kanske är bara för att det var så varmt i år? Minns liksom inte om det brukar vara ens i närheten?
 
---
 
Look at all the beauteousness! Have start to think that May might be my favorite month. But maybe that's because it was so wam this year? Can't seem to remember if it's usually even close to this?
 
 
Vi hade körsbärsblommor som blommade i trädgården.
 
---
 
Cherry blossom in the garden.
 
 
Våckert.
 
---
 
Beautiful.
 
 
Jag och Nalle hade tänkt promenera och plocka brännässlor. Men ändrade våra planer till att grilla med Bagge, Dash, Oliver, Hanna, och Lenis istället. Sojakörv, zucchini, svamp, paprika, uuuurgod fetaoströra och potatissallad. Så himla fördelaktigt att ha vänner som gillar att laga mat. : )
 
---
 
Me and Nalle had planned to take a walk and pick nettles. But we changed our plans to barbeque with Bagge, Dash, Oliver, Hanna, and Lenis instead. Soy sausauge, zucchini, mushrooms, bell peppers, suuuper tasty feta cheese mush, and potato salad. Very beneficial to have friends that like to cook. : )
 
 
Kvällen efter blev vi i Pepps projektgrupp bjudna på middag på Wijkanders. Jag käkade den vegeteriska burgaren medan vi diskuterade igenom vårt avslutningsevent och såg till att allt var eller skulle bli fixat.
 
---
 
The night after, the project group of Pepp had dinner at Wijkanders. I had the vegetarian burger while we discussed the last event and made sure everything was or would be fixed.
 
 
Jag kom på att jag kunde sitta i ett av mina fönster medan solen gick ner och skriva min rapport. Låtsades att det var min balkong.
 
---
 
I came up with the idea of pretending that one of my windows was a balcony. So I sat there writing on my report.
 
 
En väldigt orädd hare som hängde utanför vårt lunchrum. Det var jag och en av professorerna som stod och var fascinerade och tog kort. Senare hörde jag hur ledsen professorn blev när haren till slut blev bortskrämd av Kerstin som var på väg in.
 
---
 
A very bold hare which was outside of our lunch room. Me and a professor was watching it, being fascinated and taking photos. Later, I heard how sad this professor became when Kerstin scared it away when she arrived to the office.
 
 
Hade en liten period då jag var på väg att bli sjuk. Åt glass med honung direkt ur paketet. Det får en göra då.
 
---
 
There was a period when I almost got sick. Ate ice cream with honey from the box. It's allowed.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0