Vecka Tjugotre

2018-06-05 20:59:00
Veckorapport
 
Week Tweny Three
 
 
 
Juni är här! Och jag kämpar på in i det sista med att öva på presentation och skriva klart min exjobbsrapport. Har övat inför min handledare idag. Det känns bra. Jag får fram vad jag vill säga och har många bra pedagogiska bilder att använda mig (tack vare alla timmar jag lagt ner på att använda Illustrator och göra matlabkoder). Det kommer gå bra. Tror de senaste månadernas (och kanske främst veckornas) konstanta arbete med laborationer och rapportskrivande börjar komma ikapp. Känner mig trött och seg och skulle nog behöva vila några dagar eller så. Försökte vila i lördags efter att jag hade skickat in min rapport strax efter lunchtid och bestämde mig för att ta ledigt resten av eftermiddagen. Men var inte så avslappnad och lugn som jag hade tänkt. Tanken på att jag SKULLE kunna gå tillbaka in och fortsätta skriva cirkulerade hela tiden i bakhuvudet och tog energi. På söndagen var jag dock mer avslappnad men ägnade hela eftermiddagen åt att få ihop min presentation och börja öva på den. Ser väldigt mycket fram emot att få presentera. Dels för att det kommer bli kul att få visa upp vad jag har lärt mig och kommit fram till, men också för att jag då kan checka av det från att-göra-listan och släppa det. Nåväl, hoppas denna junivecka är snälla mot er! ♥
 
---
 
June has arrived! And I'm struggling to the very last minute with my presentation and finish writing my master's thesis. Today, I practiced the presentation with my supervisor. It felt good. I manage to utter what I want to say and have a lot of pedagogically illustration to use (thanks to all the hours I spent using Illustrator and do matlab codings). It will be fine. I think all of the constant lab work and report writing for the last months (and perhaps foremost the weeks) have started to get me now. Meaning I'm feeling tired and slow and would like to rest form some days. Tried to rest in the afternoon of this Saturday after I've sent my report, but wasn't as relaxed as I had imagined. Constantly had this thought of that I COULD go back inside and continue writing, which took energy from me. On Sunday, I was a little bit more relaxed but then started to work on my presentation and to practice. However, I'm really looking forward to my presentation. Partly, because it will be fun to show what conclusions I've drawn and what I've learned, but also to check this off my to-do-list and let it go. Oh well, hope this week of June will be kind to all of you! ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0