Omplantering och Gösta Berlings saga

2018-03-01 08:30:46
Min Dag
 
Replanting and Gösta Berling's saga
 
 
 
söndags vaknade jag och kände att den här dagen ska vi ta tag i! Käkade min havregrynsgröt med svarta vinbär, russin, jordnötssmör, och hampafrön medan jag läste 1984. Juicen hade jag fått av mina hyresvärdar.
 
---
 
Last Sunday, I woke up and felt that this day is to catch! Ate my oat porridge with black currant, raisins, penut butter, and hemp seeds while reading 1984. The juice was a gift from my renter, by the way.
 
 
Kanske solens närvaro som gav mig extra energi. Promenerade till affären (handlade) och tillbaka igen. Det var vackert men kallt ute.
 
---
 
Might have been the present of the sun that gave me this energy. Walked down to the groxery store (shopped) and went back. It was beautiful but cold outdoors.
 
 
Tog hand om mina växter. Hade köpt en glasampel till murgrönan (som tyvärr verkar ha dött), och en bergspalm. Och de stackars granarna har stått i en pappersmugg sedan i början av februari men utan att klaga nämnvärt mycket.
 
---
 
Took care of my plants. Have bought an hanging flowerpot in glass for my ivy (which seems to have died, sadly enough), and a parlour palm. And the poor spruces that have lived in a paper cup since the beginning of February but without really complaining.
 
 
Lagade svampsoppa och pratade med mamma i telefon, bland annat om min examen som kommer att ske i början av juni (!).
 
---
 
Cooked mushroom soup and talked to my mother on the phone, for example about my graduation that is planned to the beginning of June (!).
 
 
Med soppa i magen vandrade jag ner till Götaplatsen. Ååååh, vilken hääärlig daaaag.
 
---
 
With soup in my stomach, I walked down to Götaplatsen. Ooooh, what a loooovely daaaay.
 
 
Hängde på bibblan en kort stund. Lämnade tillbaka två böcker och lånade dessa tre: Orlando, Populärmusik från Vittula, och Kvällarna.
 
---
 
Went to the library for a moment. Returned two books, and borrowed these three: Orlando: A biography, Popular Music from Vittula, and The evenings.
 
 
Mötte sedan upp den här gossen: Lenis. Vi satte oss på ett fik högt upp på Kunsportsavenyn.
 
---
 
Meet up this guy: Lenis. We went to a café at Kunsportsavenyn.
 
 
Muffins och vitt vin. På en söndag. Trefvligt. Senare dök Gürra och Annie upp och det blev dags att gå till Stadsteatern.
 
---
 
Cupcake and white wine. On a Sunday. Nice. Later, Gürra and Annie joined us, and we went to the City theatre.
 
 
Vi såg Gösta Berlings saga. Med Adam Lundgren i huvudrollen. Trefvligt. I pausen drack vi prosecco.
 
---
 
We watched Gösta Berling's saga. With Adam Lundgren in the leading role. Nice. In the pause, we drank prosecco.
 
 
Och tog gruppfoto till instagram och blogg. Hej och skål! Teatern var effektfull och bra och jag spanade såklart in alla tekniska lösningar på scen. Efteråt gick jag hem och skrev klart mitt CV. Klart slut med söndag!
 
---
 
And took a groupie for Instagram and blog. Hi and cheers! The theatre was striking and good, and I checked out all the technical solutions on stage. Afterwards, I went home to finish writing my resume. Over and out with this Sunday!
 
 
Efter att ha sprungit och gått på yoga i lördags lade jag klart det här pusslet istället för att skriva klart mitt CV som jag hade tänkt. Men behövde köksbordet till att kunna bjuda över folk på middag på måndagen. Hade faktiskt köpt en pusselmatta för att kunna spara pusslet, men tänkte att va tusan kan lika gärna lägga klart det. Så mindre effektiv lördag, men tycker jag vägde upp det väl under söndagen.
 
---
 
After running and attending a yoga class on Saturday, I finished solving this puzzle instead of finish writing my resume, which I had planned. But had invited people for dinner at Monday, so needed the kitchen table to be clean. Actually, I had bought a puzzle-roll-up-mat to save my progressions, but thought what the heck can as well finish this puzzle. So a less effective Saturday, but think I compensated it well on Sunday.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0