bØf-bastu och grillning på Kristi Himmelfärd

2018-05-26 09:53:00
Kalas och festligheter
 
bØf sauna and barbequeing at Ascension Day
 
 
 
Det var Kristi Himmelfärdsdagen och då är en ju egentligen ledig, men jag behövde åka in till labbet och mata mina hamsterceller. Jag bar sandaler för första gången det här året eftersom det var hyfsat varmt.
 
---
 
It was Ascension Day, and in Sweden you're supposed to be off from work, but I had to go to the lab and feed my hamster cells. I wore sandals for the first time this year since it was okey warm outdoors.
 
 
Men åkte hem direkt för att kunna sitta typ utomhus hela eftermiddagen och skriva min rapport. Har gjort om i mitt fönster så att jag kan sitta där och låtsas vara utomhus när fönstren är helt öppna.
 
---
 
But went home as fast as I could to be, kind of, outdoors the entire afternoon writing on my report. Have replaced things in my window so I can sit there, pretending to be outdoors when the windows are fully open.
 
 
Satte mig sedan i en bil tillsammans med Bagge, Dash, Nalle, och Gürra för att ansluta oss med andra bØf:are i Chalmers bastun. Var så nöjd över att det verkade som att vi hade missat Härryda-regnet (som inte hade fallit i Gbg). Men precis när jag nämnde detta för folk öppnade sig himlen ...
 
---
 
Later, I sat in a car together with Bagge, Dash, Nalle, and Gürra to join other bØf:ers at the Chalmers sauna. It seemed like we had missed the Härryda rain (which hadn't fall in Gbg), and I was so pleased over this. But exactly after I've told this to people, it started rain ...
 
 
Nåväl. Det kom en liten skur men sedan var det solsken resten av kvällen.
 
---
 
Oh well. There was a small shower, but then it was sunshine for the rest of the evening.
 
 
Tog selfie med detta glada och härliga gäng: Moa, Konda, jag, Lova, och Bagge.
 
---
 
Took a selfie with this happy and wonderful gang: Moa, Konda, me, Lova, and Bagge.
 
 
Jag, Gürra och Bagge satte oss på bryggan när det slutat regna.
 
---
 
When it had stopped raining, me, Gürra, and Bagge sat on the deck.
 
 
Spanade ut över vattnet och de andras små påhitt. Några var sugna på kanot. Tror det till och med fanns två paddlar att använda.
 
---
 
Glanced over the water and at the others ideas. Some wanted to use the canoe. Even think there were two paddles to use.
 
 
Var hela tiden rädd att jag skulle tappa mobilen i vattnet. Antingen när jag tog kort eller när den låg på brygga och kunde ramla ner mellan spjälorna. Men det gjorde den inte. Annars: njöt av denna vy.
 
---
 
Was afraid all the time for dropping my phone into the water. Either when I was taking pictures, or when it laid on the deck and could fall between the battens. But it didn't. Otherwise: enjoyed this view.
 
 
Några andra satt i en liten plastbåt och hade olika träbitar som åror. Vi på bryggan satt mest och väntade på att den skulle välta eller sjunka. Den gjorde ingetdera dock.
 
---
 
Some other peeps sat in a small plastic boat and had different pieces of wood as oars. We on the deck were mostly waiting for the boat to capsize or go down. It did neither, though.
 
 
Är rätt nöjd över att jag lyckades fånga detta/dessa ögonblick.
 
---
 
Am quite content with mangaging to capture this/these moment(s).
 
 
Hobbe och Dash ser så otroligt stolta och nöjda ut.
 
---
 
Hobbe and Dash look so incredible proud and pleased.
 
 
Resten av kvällen tillbringade vi genom att ta snabba dopp i sjön, värma oss i bastun, dricka bastuöl/cider/vatten, spela sällskapsspel, äta olika sorters hamburgare (jag fick med halloumi, värt) och äta snacks. Pigge startade igång brasorna och visade vad hon lärt sig från scouterna. : )
 
---
 
Spent the rest of the evening with taking quick baths in the lake, getting warm again in the sauna, drinking sauna beer/cider/water, playing board games, eating different kinds of burger (I had with halloumi, mm), and eating snacks. Pigge started the fires and showed what she had learned from the scouts. : )
 
 
Dagen efter åt vi snabb frukost och städade. Hursomhelst, klipp till fredagskvällen. Jag, Hanna, Julia, Konda och Lenis satt i kvällssolen och käkade grillat (halloumiburgare igen för min del). När solen gått än mer ner gick vi in och såg på youtubeklipp. Bra Kristi himmelfärdsdagar skulle jag säga.
 
---
 
The day after, we had a quick breakfast and cleaned the place. However, cut to Friday evening. Me, Hanna, Julia, Konda and Lenis sat in the evening sun and had barbequed for dinner (halloumi burgers again for me). When the sun had set even further, we went indoors to watch youtube videos. Good Ascension days, I would say.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0