Hollywood med en twist

2018-05-16 07:57:39
Kalas och festligheter
 
Hollywood with a twist
 
 
 
Det var sista fredagen i april. Mitt sista experiment för dagen var att läsa av den här färgglada plattan (ger en indikation på hur dödliga olika koncentrationer av mitt proteiner är för celler). Packade ihop min väska, sa hej då, och drog hemåt.
 
---
 
It was the last Friday of April. My last experiment of the day was to read this colorful plate (which gives an indication of how toxic my proteins are at different concentrations). Packed my bag, said bye bye, and went home.
 
 
Bytte om till en glittrig jumpsuit (var så taggad på att få använda den) och gick hem till Amanda för att ha lite förhäng med andra styret-företrädare. Katta, Bagge, och jag målade oss som troll i ansiktet.
 
---
 
Changed to a glittery jumpsuit (was so stoked about wearing it) and went home to Amanda to have a preparty with other predecessor of the student divisoin board. Katta, Bagge, and me put on make-up to look like trolls.
 
 
Vi skulle nämligen på en sittning med temat "Hollywood (med en twist)", vilket vi först tolkade som Bollywood men sedan drog det längre till Trollywood. Därav troll. Vi var peppade!
 
---
 
Because we were about to attend a dinner party with the theme "Hollywood (with a twist)", which we at first interpreted as Bollywood, but then changed to Trollywood. Thereby the troll-make-up. We were stoked!
 
 
Vi lämnade Amandas lägenhet och gick tillbaka till Chalmers och våra studentlokaler.
 
---
 
We left Amanda's apartment and went back to Chalmers and our student premises.
 
 
Vi målade även Brumm som troll. Och jag hade fått en lila slinga i håret.
 
---
 
We also put on troll-make-up on Brumm. And I had got a purple strand of hair.
 
 
Styret-17 hade gjort diadem och tog gruppbild. Efter detta startade sittningen, som hade Bollywood-tema. Vi var rätt nöjda över att ha listat ut det men inte valt att utgå från det. Hehe.
 
---
 
The board of 2017 had made diadems and took a group picture. After this, the dinner party began. It was a Bollywood theme, and we were quite satisfied that we had figured it out but not chosed to dress up from it. Hehe.
 
 
Kvällens sista bild. Vi åt indisk mat. Drack vin. Gücklade med vår Patrik Isaksson-låt. Dansade som aldrig förr. Ännu senare drog vi till Gasquen. Men jag kom inte längre än till kön. Märkte att jag hade tappat min väska. Felix följde med mig för att leta på alla ställen vi hade varit. Men gjorde inga fynd, utan gick hem. Dagen efter vaknade jag upp till ett meddelande om att de som anordnade Gasquen hade hittat väskan (i kön!), så allt är tillbaka som vanligt. Annars, en kul kväll med bra dans.
 
---
 
The last picture of the evening. We ate Indian food. Drank wine. Jested with our Patrik Isaksson-song. Danced like never before. Later, we went to Gasquen (our night club). But I didn't went farther then to the queue. Noiced that I've lost my bag. Felix went with me to look for it at all the places I had been at. But no finidngs, so went home. The day after, I got a message that the ones arranging Gasquen had found my bag (in the queue!), so everything is back to normal. Otherwise, a nice evening with good dance.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0