Vecka Arton

2018-05-01 12:38:00
Veckorapport
 
Week Eighteen
 
 
 
Första maj. Har en rosa explosion utanför mitt kontor. Det är så himla fint. Ni ser ju ↑. Jag hade tänkt att gå och kika på demonstrationstågen idag, men precis när jag lämnade labbet / kontoret började gråa moln att hopa sig. Och nu regnar det. Ska istället stanna inomhu käka pasta med fetaost (eller brie, har inte bestämt mig än) och skriva på min exjobbsrapport. Firade valborg igår genom att se på Cortègen och dansa till The Ark, bland annat. I veckan ska jag göra experiement för att se hur mycket av "mina" proteiner som "mina" celler tar upp, gå på flera event med Pepp, och skriva ännu mera på min rapport. Slutet på min civilingenjörsutbildning och min sista presentation börjar närma sig. Jag måste hinna få klar rapporten tills dess. Nåväl, hoppas ni får en fin vecka och att ni hade en trevlig Valborg.
 
---
 
First of May. There's pink blossom outside my office. It's so beautiful. You can see for yourself ↑. My plan today was to go and watch the protest marches, but when I left the lab / office, grey clouds started to gathering in the sky. And now it's raining. Instead, I will stay indoors eating pasta with feta cheese (or brie, haven't make a decision yet) and writing on my Master's thesis report. Yesterday, I celebrated Walpurgis Night by watching Cortègen, and dance to The Ark, among other things. This week, I will perform more experiments on investigating the uptake of "my" proteins in "my" cells, attend several events with Pepp, and write even more on my report. The end of my engineering education is approaching. I have to finish my report until then. Oh well, hope you all have a nice week and that you had a nice Walpurgis night.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0