Vecka Fyrtioåtta

2018-11-26 18:47:00
Veckorapport
 
Week Forty Eight
 
 
 
Känner mig något piggare idag än på länge. Filosoferar för mig själv att det beror på 1) inte längre förkyld (vilket är SÅ skönt, ta i trä att jag inte vaknar upp förkyld imorgon bara för det), 2) har promenerat mycket i helgen (så pass mycket att jag verkar ha överansträngt min högra hälsena), 3) har vant mig vid mörkret (tror minst på denna dock, tror aldrig en kan på riktigt vänja sig), 4) har ätit några nävar nonstop innan kvällsmaten. Allt promenerande i helgen gjorde jag tillsammans med Wille i Stockholm. Vi hade en kulturhelg. Vilket det iofs brukar bli så ingen bör bli förvånad. Den här veckan ska jag mest jobba, förhoppnnigsvis simma några längder, och julpynta lägenheten. Är pepp på att börja lyssna på julmusik på lördag! Utöver att lyssna på julmusik ska jag på en fest och ha adventsmys i helgen. Det blir fint. Hoppas ni får en riktigt bra vecka!
 
---
 
Am feeling more alert than I've made in weeks. Am thinking that it's due to that I 1) am no longer sick (which is SO nice, just hope that I don't wake up with a cold tomorrow), 2) have walked a lot this week-end (so much that my right Achilles tendon seems to got overworked), 3) have got used to the darkness (have least faith in this oe though, can you ever get use to it?), 4) have eaten some handfuls of chocolate before dinner. I did all of this walking in the week-end with Wille in Stockholm. We had a week-end full of culture. Which usually how it ends up, so no one should be suprised. This week, I will mostly work, hopefully swim some, and start to decorate for Christmas. Am stoked to be allowed to listen to Christmas songs on Saturday! Except for listening to Christmas songs this week-end, I will attend a party and have Advent fika. It will be nice. Hope you get a nice week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0