Vecka Fyrtioett

2018-10-10 18:41:00
Veckorapport
 
Week Forty One
 
 
 
Förvandlingen är i full gång nu. Grönt blir utbytt mot röd, orange, gul. Röd, orange, gul blir utbytt mot nakna grenar och det går att se grannens balkong igen. Känner att det finns risk för en förkylning som ska bryta ut igen så har ställt in en museumvisit idag för att stanna hemma och vila i varma mysbyxor. I helgen var jag toastmaster och dansade så mycket på dansgolvet så jag fick träningsvärk så jag knappt kunde röra mig på söndagen. Väl kämpat skulle jag säga till mig själv. Hittills i veckan har jag sett den nya Mamma Mia-filmen och haft 12 middagsgäster hos mig (vi fick precis plats runt bordet och jag fick äta med plastbestick). Den här eventuella förkylningen får inte bryta ut för till helgen har jag tänkt gå på en Oktoberfest och fira en 25-åring och dansa tills jag får träningsvärk igen. Dans är ju livet. Nå, hoppas ni får en förträfflig vecka!
 
---
 
The transfomation is here. Green changes to red, orange, yellow. Red, orange, yellow changes to naked branches and I can see my neighbour's balcony again. Feel there is a risk for a cold to break out again so I've canceled a visit to a museum today to stay home and rest in warm sweatpants. This week-end, I was toastmaster and danced so much at the dance floor that I had so much ache in my muscles the day after that I hardly could move. Good job I would tell myself. So far this week I've watched the new Mamma Mia-film and had 12 persons over for dinner (had just enough space for everyone around the table and I had to eat with plastic cuttleries). The potential cold doesn't should break out since I for this week-end have planned to attend an Oktoberfest and celebrate a 25 year old and dance even more. Hope you will have an excellent week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0