Vecka Fyrtiotvå

2018-10-15 18:37:00
Veckorapport
 
Week Forty Two
 
 
 
Vet att jag för någon vecka sedan skrev att det började bli kallt. Det gäller inte längre för tillfället. Är så svårt att tro att det är oktober och inte vår/sommar. Vad händer? Är som att klimatet har fått feberfrossa. Stackars klimatet. Ta hand om dig och krya på dig. ♥ När jag gick ut på promenad igår (och varifrån bilderna är) var det för varmt för jacka och halsduk. Nästan till och med för varmt för tröja. I OKTOBER: Säger ju att det är något som inte står rätt till här.
 
---
 
I know that I the other week wrote that it started to get cold. That's not valid anymore. It's hard to believe it's October and not spring/summer. What's happening? It's like the climate is having a fever. Poor climate. Take care and get well soon. ♥ Went out for a walk yesterday (also when I took these photos) and it was too warm to wear coat and scarf. Almost to warm to wear a jumper. IN OCTOBER. Am telling something isn't quite right.
 
 
Min hosta håller i sig. Misstänker att en förkylning är på gång (bröt aldrig ut någon förra veckan så vi får se). Skyller i så fall på att jag kom hem sent varje kväll i helgen och sov väl aldrig ut ordentligt. Var på Oktoberfest, blev firad av Annie med present + middag, och firade Isabels födelsedag. För den här veckan verkar det se lugnare ut, eller finnas mer utrymme för spontana grejer. Vet att jag ska jobba och fira Pepp:s 5-årsjubileum. Ungefär så. Nej, det får vara allt för denna gång. Ha en go' vecka!
 
---
 
Have not get rid of my cough. Suspect I'll get a cold soon (it never broke out last week so we will see). In that case, I will blame the lack of sleep from the week-end since I arrived home late everyday. Attended an Oktoberfes, Annie invited me for dinner to give me presents, and celebrated Isabel's birthday. This week isn't as fully planned, so there might be some space for spontaneity. Know that I will work and celebrate Pepp's fifth anniversary. Quite like that. Well, that's enough for now. Have a good week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0