Födelsedagsönskelistan 2018

2018-09-13 19:06:00
Tankar Och Funderingar
 
My birthday wishlist for 2018
 
 
 
Nästa vecka. Då fyller jag år. Hurra hurra hurra. Hela 26 år, vilket känns smått galet men tiden går ju an. Kommer inte bli något storslaget firande i år. Litet och mysigt. För en gångs skull. Önskar mig liksom främst att bara få hänga med familj och vänner i år (börjar jag bli gammal???). Men. Brukar ju göra en önskelista för att det är kul. Så har tänkt i ungefär en vecka nu på vad denna lista skulle kunna innehålla. Här är svaret! Varsågoda.
 
---
 
Next week. It's my birthday. Hurray hurray hurray. Turn 26 years, which feels a little bit crazy but time is ticking as normal. Will not have any grand celebration this year. Rather small and cosy, for once. My wish is just to spend time with family and friends (am I really getting old???). But. I usually create a wishlist since it's fun. So for one week, I've thought of what this list could contain this year. And here's the answer!
 
 
Lars Lerins målning "Fjällräv". Behöver inte originalet på min vägg. Räcker ju med en plansch. Gillar iofs alla hans fjällmålningar. Men den här innehåller ju en räv. Och rävar är fina. Punkt.
 
---
 
Lars Lerin's painting "Arctic fox". Don't need to hang the original upon my wall. It's enough with a plansch. Well, like all of his paintings with the Swedish mountains, but this contains a fox. And foxes are nice. Period.
 
 
KORKSKRUV! Min gick ju sönder för kanske en månad sedan när vi drack vin hemma hos mig. Så behöver en ny. Bagge, min vinexpert, säger att korkskruven till höger är bättre så länge den har ett mjukt och skönt handtag. Men jag är "uppväxt" med en sådan till vänster och tycker den är praktisk. Så länge den inte skär in i handen och gör sin grej är jag nöjd.
 
---
 
CORKSREW! My was broken the other day when we drank wine at my place. So I need a new one. Bagge, my wine expert, says that the corkskrew to the right is better as long as the handle is soft and nice. But I'm "raised" with the one to the left and find it handy. Am content as long as it doesn't ache in my hands when using it and does it's thing.
 
 
Liv Strömquists seriealbum "Kunskapens frukt". Tror jag skulle gilla mer att ha den hemma än att gå och låna den på biblioteket. Så jag passar på att också önska mig andra seriealbum av Liv Strömquist eller Nanna Johansson.
 
---
 
Liv Strömquist's comic book album "Kunskapens frukt". Think I would like to have it at home rather than borrowing it from the library. So I take the chance to also wish for other albums by Liv Strömquist or Nanna Johansson.
 
 
Nu över till mer upplevelser! Biljetter till Göteborgsoperans uppsättning av Ringaren i Notre Dame eller Figaros bröllop. Eller biljetter till Kung Lear, Lärda kvinnor, eller Little shop of horrors som sätts upp på Göteborgs Stadsteater.
 
---
 
Now: more experience orientated! Tickets to The hunchback of Notre-Dame, or The marriage of Figaro at Gothenburg opera house. Or tickets to King Lear, The learned women, or Little shop of horrors at Gothenburg city theatre.
 
 
Har börjat använda handtvål. Det bara blev så (använde mycket flytande förut, haha, var inte utan tvål helt och hållet). Önskar mig därför väldoftande, fina, ekologiska, roliga tvålar. Slänger in goda olivoljor och kryddor också när jag ändå har tagit mig såhär djupt ner i tant-gropen. Så grattis till mig i förskott då!
 
---
 
Have started using soap bars. It just happend (used cream soap before, haha, didn't wash my hands without soap). Therefore, I wish for fragrant, nice, organic, funny soaps. And when I'm so deep down in the old lady pit, I take the chance to wish for nice olive oils and spices. Happy birthday to me in advance!
 
 

Kommentarer
Postat av: Angelica Wåhlin

Vilken bra önskelista ju!

2018-09-14 @ 12:01:03
URL: http://angelicawahlin.se/

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0