Kick-out med Pepp

2018-09-23 17:02:34
Min Dag
 
Kick-out with Pepp
 
 
 
Den här söndagen försöker jag vila bort hosta (genom att se sista avsnittet av Rapport till himlen på Öppet arkiv, och läsa Kunskapens frukt som jag fick i födelsedagspresent av mina syskon) efter att ha jobbat några timmar i morse. Men nog om dagens läge! Let's gå tillbaka till förra söndagen när jag tog mig till Rosenlund i Gbg.
 
---
 
This Sunday, I'm trying to rest my cough away (by watching tv-series and reading a comic album I've got as birthday present from my siblings) after working some hours this morning. But enought about today. Let's go back to last Sunday when I went to Rosenlund in Gothenburg.
 
 
Jag skulle möta upp projektgruppen i Pepp för att ha en kick-out. Vi hann aldrig ha någon mer teambuilding så vi bestämde oss för att en kick-out blir trevligt och bra istället. Jag var tidigare än alla andra och hängde med fiskarna utanför Feskekôrka så länge.
 
---
 
I was to meet up the project group of Pepp to have a kick-out. We didn't had time to have another teambuilding, so we decided upon having a kick-out instead. I arrived earlier than anyone else so hanged around with these fishermen outside Feskekôrka.
 
 
Vi käkade urgod brunchbuffé. Jag kunde få glutenfritt bröd så jag var sketanöjd. Och vem kunde tro att lite stekt kål kunde vara SÅ GOTT?
 
---
 
We had a super tasty brunch buffet. I could get glutenfree bread so I was so content. And who could have guess that fried cabbage could taste SO GOOD?
 
 
Bönor och ost. Också väldigt gott. Vi pratade om jobb, böcker, och att börja öva på franska igen (jag blev så inspirerad av Agnes att jag laddade ner Dualingo-appen).
 
---
 
Beans and cheese. Which also was good. We talked about jobs, books, and to start practice French again (I got so inspired by Agnes that I downloaded the Dualingo app).
 
 
Sist men inte minst: mot efterrättsbuffén! Crème brulée. Ja tack.
 
---
 
Last bot not least: towards the dessert buffet! Crème brulée. Yes please.
 
 
Vi var ju ändå på ett bouleställe (och 90 min boulespelande ingick i brunchpriset) så vi äntrade boulebanan. Fick reglerna förklade (fler än en tror?) och blev indelade i lag efter färg på skorna (svarta mot andra färger).
 
---
 
Well, we were at a boule place (and 90 min boule playing was included in the brunch price), so we entered the course. Got the rules explained (more than one think?) and divided into teams.
 
 
Mitt lag vann båda omgångarna vi spelade. High five! Lagom och fin söndagsaktivitet för en som nyss hade gått och blivit förkyld. Plus: mysigt att hänga med Pepp-gänget också. Snart är en ny projektgrupp tillsatt och ska se till att peppa gymnasietjejer att våga välja teknisk utbildning (typ). Peppigt!
 
---
 
My team won twice. High five! A perfect and nice Sunday activity for someone that recently had catched a cold. And: cosy to spend time with my Pepp gang as well. Soon, a new project group is chosen and that will work with engaging high school girls to dare chose a technical education (kind of).
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0