Stormig fredag

2018-09-21 12:01:17
Tankar Och Funderingar
 
A stormy Friday
 
 
 
Det är fredag mina vänner. Hurra. Jag är dock fortfarande sjuk. Jobbade igår som vikarie för en femteklass - första jobbpasset på kanske en vecka. Hostade mer när jag kom hem än när jag vaknade på morgonen. Har sjukanmält mig för idag och imorgon. I veckan har jag hunnit se ungefär alla filmer som finns om X-men på streamingstjänster (har kommit fram till att jag skulle vilja vara lika snäll som Charles Xavier, men kunna förvandla mig som Mystique). Har övat på franska i Dualingo-appen och snart läst ut två böcker av tjockare slaget. Och snytit upp toalettrullar. Idag ska det tydligen storma. Redan nu hörs (och syns) det hur vinden tar tag i trädgrenarna. Tycker det ska bli mysigt med lite storm. Sitta uppkurad i soffan och höra vinandet utanför. Kanske till och med strömavbrott en liten stund. Alltså, en liten stund. En lagom storm. Då blir det mysigt. Hoppas ni får en trevlig fredag!
 
---
 
It's Friday my friends. Hurray. I am still sick, though. Yesterday, I worked as a suppleant teacher for a fifth grade class - my first shift in a week. Coughed more when I came home than when I left in the morning. Have called in sick for today and tomorrow. This week, I have had time to watch all the X-men films on streaming services (want to be as kind as Charles Xavier, but be able to transform as Mystique). Have practiced some French in the Dualingo app and soon finished two longer books. And used up toilet rolls when nose blowing. Today, there will be a storm. Can hear (and see) how the wind is catching hold of the trees already. Am actually looking forward to some storm. Sit on the sofa and hear the wind howls outdoors. Maybe even a small power break. For a short while, that is. A not to catastrophic storm. Then it will be cosy. Hope you'll have a nice Friday!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0