TJUGOSEX

2018-09-18 14:31:25
Min Dag
 
TWENTY SIX
 
 
 
Idag: MIN FÖDELSEDAG. Föddes för 26 år sedan på just denna dagen. Då var det i och för sig fredag, vilket är min favorritdag på veckan. Tisdag får duga för den här gången. Jajemän.
 
---
 
Today: MY BIRTHDAY. Was born 26 years ago at this particular day. Well, then it was a Friday, which is now my favorite day of the week. Tuesday will do for this time. Oh yes.
 
 
Är dock hemma idag. När alarmet väckte mig imorse (klockan 5, alldeles supertidigt) hostade jag och var snuvig och tänkte att det är nog inte bra att vara hostig när jag ska vårda gamla på ålderdomshemmet. Så sjukanmälde mig. Idag igen alltså. Men nu får det banne mig vara sista sjukdagen. Imorgon mår jag bättre och immunförsvaret har tillintetgjort det som gjort mig sjuk. TACK.
 
---
 
I've stayed home today. When I woke up by the alarm this morning ( at 5 am, so super early), I was coughing and thought that it's not good to cough when I take care of the elder people at the retirement home. So I called in sick. Today again. But now I'm sick and tired of calling in sick. Today I will be feeling better and my immune system has killed off whatever made me sick. THANKS.
 
 
Ikväll ska jag ut och äta/dricka öl med ett gäng kompisar. Ser fram emot det. Men tills dess ska jag försöka läsa ut En kort krönika om sju mord (143 sidor kvar just nu och har helt tappat räkning hur många mord som har begåtts, trodde det skulle vara prick sju stycken men känns som folk dör här och där), och öva på franska (har laddat ner dualingo-appen nu efter inspiration/tips från Agnes i helgen). Och kanske diska. GRATTIS TILL MIG DÅ!
 
---
 
Tonight, I will have dinner/drink beer with some friends. Looking forward to it. But until then, I will try finish reading A short history of seven killings (have 143 pages left now and have totally lost track of how many assassinations that have been committed, people are dying almost all the time), and practice some French (have downloaded the dualingo app after inspiration/adivce from Agnes this week-end). And maybe wash some dishes. CONGRATZ TO ME!
 
 

Kommentarer
Postat av: Angelica Wåhlin

Stort grattis!!

Svar: Tack så mycket! :-D
ElinHaraldsson

2018-09-18 @ 15:37:41
URL: http://angelicawahlin.se/

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0