Vecka Trettiosex

2018-09-03 11:34:00
Veckorapport
 
Week Thirty Six
 
 
 
I helgen gjorde jag min plikt som medborgare i en demokrati. Jag gick och röstade. Förtidsröstade. Gillar att göra det så är det gjort samt att en vet ju aldrig hur en mår eller vad en gör på själva valdagen. På söndag blir det valvaka och hålla tummarna för att alla svenskar som är rösträttsberättigade röstar på något som gör vår värld bättre även i framtiden. Är rädd för att det kommer bli en riktig rysare. :( Annars känns det som att jag börjar få ordning på mitt liv igen. Tog en springtur imorse igen efter att ha gjort några styrkeövningar. Kändes som att jag hade kunnat springa MIL men chillade på det. Vill inte dra på mig någon träningsskada. Jag orkar ta tag i saker. Äter bättre mat. Har kommit ur den dåliga spiralen med att inte orka laga ordentlig mat och blir trött för att kroppen får i sig många snabba kolhydrater och orkar därför inte laga bra mat ... Gjorde supergoda biffar med morötter och blomkål igår, till exempel. Ska slänga upp receptet senare i veckan. Var på landet i helgen och fick med mig flera kilogram morötter. Letar nu recept med morötter så jag kan äta upp allt innan det blir dåligt. Morotssoppa är ju gott men är redo att prova andra rätter också. Så sitter någon av er på ett riktigt dödsgott recept vill jag gärna veta! Nåväl, jag ska snart bege mig till jobbet. Hoppas ni får en finfin vecka.
 
---
 
This week-end, I did my duty as a citizen in a democracy. I went to vote. In advance. Like to vote in advance since then it's overwith and you never know how you feel or do at the election day. On Sunday, I will attend an election night watch party and hold my thumbs that all other Swedes that have the right to vote have voted for something that will make our world better in the future Am afraid that it can be a schoker. :( Otherwise, it feel like I'm getting my shit together again. I went for a run this morning after some restistance training. Felt like I could have run for MILES, but didn't. Don't want to get any injuries. I have energy to take things in hand. Eat better food. Have finally broke the cycle with not having energy cooking proper dishes and getting tired from my body gaining "bad sorts" of carbs and then don't have energy to cook proper food ... Yesterday, I prepared super tasty patties with carrots and cauliflower. Will share the recipe later this week. This week-end, I went to the countryside and brought kilograms of carrots. Am now looking for recipes with carrots so I can eat them before they are starting to turn. Carrot soup is of course nice, but I'm ready for testing other dishes as well. So if any of you have a super tasty recipe; let me know! Oh, well, I will soon head off to work. Hope you'll have a splendid week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0