3 maträtter jag lagade i mars

2019-04-18 07:19:40
Mat och recept
 
3 dishes I cooked in March
 
 
 
Risotto med soltorkade tomater. Och saffran. Och en väldans massa parmesan och peppar. Risotton blir som bäst då. 👌
 
---
 
Risotto with sundried tomatoes.And saffron. And a lot of parmesan and black pepper. Makes a better risotto. 👌
 
 
Blev gult och härligt i kastrullen. Tror jag utgick från detta recept, men hade ingen kapris i.
 
---
 
Nice yellow color in the pot. Think I used this recipe, but didn't add caprice.
 
 
Ugnsrostad tomatsoppa. Hittade burrata till kort-datum-pris i affären och då passade det bra att laga denna soppa. Smakrik och supergod.
 
---
 
Oven roasted tomato soup.Found a burrata to reduced price in the store, and therefore thought I should make this soup. Tasty and very good. 
 
 
Hittade även pesto utan nötter i affären. Perfekt. Hittade receptet på Elsa Billgrens blogg.
 
---
 
Also found nutfree pesto in the store. Perfect. Found the recipe at Elsa Billgren's blog.
 
 
Sist ut: Halloumi carbonara. Stekt halloumi, grädde och återigen en massa parmesan. MMM. Receptet hittade jag här.
 
---
 
Last: Halloumi carbonara. Fried halloumi, cream, and again a lot of parmesan. MMM. I found the recipe here.
 
 

Kommentarer
Postat av: Angelica Wåhlin

Men wow, vilka smarriga rätter!

2019-04-18 @ 12:07:39
URL: http://angelicawahlin.se/

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0