En separatistisk kusinträff med pinnar och badtunna

2019-04-18 08:32:00
Min Dag
 
A separatist cousin meeting with sticks and hot tub
 
 
 
Lördagsmorgon och jag fick ägna en del tid åt att piggna till efter att ha druckit vin kvällen innan. Mitt mål detta år med att bli bättre på att dricka vatten har gott bra tills denna helg. Lyckades ändå packa på en kvart och hann med bussen jag tänkte ta. Min syster köpte glass åt mig och hämtade upp mig.
 
---
 
Saturday morningwhich I spent trying to buck it up after drinking wine the night before. My goal this year of getting better at drinking water have been fullfilled until that weekend. Anyhow, managed to pack my bag in fifteen minutes and catched the bus I had planned to take. My sister bought me ice cream and picked me up. 
 
 
Alla som skulle vara med denna helg hade fått ett liknande meddelande från min kusin Sara. Jag var väldigt taggad på dessa små hyss!
 
---
 
Everyone that participated during that weekend had got a message like this from my cousin. Some tasks to perform, and a lot of secrets. I was so stoked!
 
 
Vi mötte upp alla kusiner av kvinnligt kön på min mammas sida. Kramades hej hej. Satte oss i bilar och åkte ut till Svartedalen. Promenerade och promenerade.
 
---
 
We met all female cousins from my mum's family. Hugged hi hi. Get into the cars and went to Svartedalen. Walked and walked.
 
 
Jag jobbade hårt med att samla på mig pinnar utan att någon skulle se. Satte dem innanför jackan. Det gick bra tills det blev en pinne för mycket och de började ramla ut längs med benet. Och tills det började bli för varmt för att ha jackan på sig.
 
---
 
I worked hard with picking sticks without no one noticing. Put them inside my coat. It went fint until I had picked one stick too much and they started to fall out along my leg. And until it got to hot to wear a coat.
 
 
Utöver att denna sjö gjorde sig examplariskt bra på bild hade den även en historia om en gädda. Denna gädda skulle vara så lång att den hade svårt att vända i sjön. Farligt.
 
---
 
Beyond being photogenic, this lake also had a story about a pike. This pike was said to be so long that it had a hard time to turn around in the lake. Dangerous.
 
 
Paus med go' utsikt.
 
---
 
Break with nice view.
 
 
Vi fick också i uppgift att hämta varsin bra grillpinne. Tälja den fin med kniv. Kände att här kom mitt knivbevis från scouterna väl till pass!
 
---
 
We also got a task of picking a good stick for barbeque. Whittle it with a knife. Felt that my knife knowledge from the scouts was useful now!
 
 
Vi tog en till paus för att dela in oss i grupper som vi fick klura ut själva. Genom att sätta ihop ord och förstå att RÖD, HET, och STARK KRYDDA skulle blir Red Hot Chili Peppers. Det blev mitt team! Foto: Maria.
 
---
 
We took another break to divide into groups which we had ti figure out ourselves. By putting words together and understand that RÖD, HET, and STRONG SPIECE whould be Red Hot Chili Pepper. My team! Photo: Maria.
 
 
Tillbaka till Bottenstugan!
 
---
 
Back to Bottenstugan!
 
 
Vi satte igång elden. Drack cider/öl. Lekte charader. Upptäckte att yogapositioner är ytterst användbara vid charader. Så länge inte motståndarlaget också vet hur ett träd ser ut i yoga.
 
---
 
We started a fire. Drank cider/beer. Played charades. Discovered that yoga positions are very useful when playing charades. As long as the opposing team don't know how to make a yoga tree.
 
 
Vi grillade körv. Vi alla luktade rök efteråt. Tror jag fortfarande har kvar lite röklukt i min jacka.
 
---
 
We grilled sausages. We all smelled of smoke afterwards. Think my jacket still does.
 
 
Tillbaka hem till Mikaela och få en välkomstdrink. Skål dårå.
 
---
 
Back to Mikaela's place and get a warming up drink. Cheers.
 
 
Och starta igång eldningen i badtunnan.
 
---
 
And start the hot tub fire.
 
 
Lek nummer två: bygga högsta/snyggaste fantasidjuret av det vi hade tagit med oss från skogen. Mitt lag gjorde en igel-ren som vi döpte till Bertil. En korsning mellan en igelkott och en ren, såklart. Hade en utställning och grannar som vandrade förbi fick rösta vilken de tyckte var snyggast.
 
---
 
Game no two: build the highest/prettiest fantasy animal with the things we had brought from the forest. My team made a hedge-reindeer named Bertil. A crossbread between a hedgehog and a reindeer, of course. We put them out on display so passing neighbours could vote for the best looking.
 
 
Lek nummer tre: norsk karaoke med nynnande. Dessutom fick en klä ut sig med peruker och lösnäsor. Mycket kul. Jag fick feeling till Papaya coconut och kan ha haft mer av en dansshow än nynnande.
 
---
 
Game no three: Norwegian karaoke with humming. And wear wigs and fake noses. Much fun. I got feelings to Papaya coconut and can have had more of a dance show than humming.
 
 
MIDDAG! Knytis med massa gött. Sötpotatisgratäng, potatissallad, tzatziki, och quornfiléer. Uj uj uj så gött.
 
---
 
DINNER! Potluck with tasty things. Sweet potato gratin, potato salad, tzatziki, and quorn fillets. Uj uj uj so good.
 
 
Efter att ha badat badtunna och sjungit högt till Diana Ross hamnade vi i soffan och käkade crème brûlée.
 
---
 
After bathing hot tub and singing to Diana Ross with high voices, we ended up on the couch and ate crème brûlée.
 
 
Och chips. Senare: mot sängen.
 
---
 
And chips. Later: bed time.
 
 
Vi vaknade upp till härligt solsken. Dukade upp för frukost och ÅT.
 
---
 
We woke up to nice sunshine. Set the table for breakfast and ATE.
 
 
Kändes som hotellfrukost med så mycket gött att välja på. En bra helg!
 
---
 
Felt like hotel breakfast with so much to choice from. A good weekend!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0