Måndag första april

2019-04-03 18:38:00
Ett foto i timmen
 
A photo every hour: April 1st
 
 
 
06-07 Vaknar av alarmet. Stänger av det och somnar om. Ännu inte vant mig vid tidsomställningen. Vaknar en timme senare och märker att jag visst somnat mitt under läsningen och inte hunnit sätta i bokmärket. Händer ungefär varannan natt.
 
---
 
06-07Waking up by the alarm. Shut it off and fall asleep again. Have not yet get used to the reset of time. Waking up one hour later and notice that I've felt asleep during the reading and didn't manage to put the bookmark on the right page.
 
 
08 Käkar frukost och ser på Morgonstudion. Äter fortfarande havregrynsgröt med jordnötssmör, svarta vinbär och russin till frukost.
 
---
 
08 Eating breakfast and watching the Morning News. Still have oat porridge with peanut butter, black currants, and raisins for breakfast.
 
 
09 Vattnar växterna. Skickar mail. Fixar med blogginlägg. Får saker gjort.
 
---
 
09Watering the plants. Sending emails. Creating blog posts. Getting things done.
 
 
10 Har en jobbintervju över skype. 
 
---
 
10Having a job interview over skype.
 
 
11 Tycker intervjun inte gick så bra (skyller på rubbad sömn och inte helt hundra med i huvudet) och orkar därför inte göra något annat än att spela Civilization. Därmed blev dagen inte så händelserik som jag först hade planerat.
 
---
 
11Don't think the interview went that well (blame disturbed sleep and not being totally aware) and therefore, can't do anything else than playing Civlization. Thereby, this day didn't became as eventful as I had first planned.
 
 
12 Börjar göra iordning lunch för dagen. Medan jag springer mellan köket och datorn för att kunna trycka på "nästa tur".
 
---
 
12Starting to prepare for lunch of the day. While I'm running between the kitchen and the computer to press "next turn". 
 
 
13 Käkar vietnamesiska vårrullar. Mmm. Hade stekt shiitake, morot, avokado, jordnötssmör, en sojasås med chili & ingefära, bladspenat och glasnudlar.
 
---
 
13Eating vietnamese spring rolls. Mmm. Had fried shiitake, carrot, avocado, peanut butter, a soy sauce with chili & ginger, baby spinach, and glass noodles.
 
 
14 Spelar fortfarande. Tar över hela amerikanska kontinenten med mitt ryska rike.
 
---
 
14Still playing. Conquering the entire American continent with my Russian kingdom.
 
 
15 Får räcka med spelande. Lämnar soffan. Går ut i vårvädret.
 
---
 
15Enough with gaming. Leaving the sofa. Going out in the spring weather.
 
 
16 Är på Axelsons och får massage av en elev. Får extra mycket knådning vid axlar och nacke. Precis vad jag behöver.
 
---
 
16Am at Axelsons and getting massage by a student. Getting extra shoulder massage. Just what I'm needing.
 
 
17 Promenerar genom soligt Göteborg för att komma hem. Hinner inte äta middag utan får ta två bars istället.
 
---
 
17Walking through sunny Gothenburg to get home. I 'm not having time to eat dinner, so eating two oat bars instead.
 
 
18-19 Åker och dansar. Allvarlig min pga stressad att hinna med bussen. Vi dansar till Poison och får positioner inför vår uppvisningsshow. Vi sätter koreografin och jag kan nästan alla steg.
 
---
 
18-19Going to my dance class. Serious face due to stressed to catch the bus. We're dancing to Poison and getting positions to our show. We're setting the choreography and I can almost do every step. 
 
 
20-21 Blir förtjust över att det fortfarande är ljust när jag kommer ut från dansstudion. Åker hem och spelar klart omgången med mitt ryska rike.
 
---
 
20-21Am amazed that it's still light outside when the class is finished. Going home and finishing the round with my Russian kingdom.
 
 
22 Läggdags. Läser mig själv till sömns. (Läste ut den IDAG förresten. Till slut. Tog mig nästan en månad ju.)
 
---
 
22Time for bed. Reading myself to sleep. (Finished it TODAY, btw. Finally. Took me almost a month.)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0