Mitt påsklov med mitt första GoT-avsnittet någonsin och körv me' brö'

2019-04-26 16:40:00
Filmer Min Dag
 
My Easter break with my first GoT-episode ever and hot dog
 
 
 
Förra veckan var det ju påsklov, och eftersom jag för tillfället arbetar som lärarvikarie hade även jag det. Detta är bland annat vad jag hittade på: Såg den tre timmar långa franska filmen Paradisets barn. Den utspelar sig i teaterlivet i 1830-talets Paris och handlar kort om den omöjliga kärleken mellan en mimare (Baptiste) och en skådespelerska (Garance), samt tre andra män som också är förälskade i henne. Har vunnit en Oscar för bästa manus, och det var väl förtjänt.
 
---
 
Last week, it was Easter break, and since I for now work as a supply teacher, I also had a break. This is what I did, among other things: Watched the three hour long French film called Children of Paradise. It takes place at the theatre in the 1830s Paris, and is shortly about the impossible love between a mime (Baptiste) and an actress (Garance), and three other men who also is in love with her. It won an Oscar for the best script, which it was well worth.
 
 
Promenerat till Götaplatsen och suttit bland duvorna i solen och läst. Och tjuvlyssnat på folks samtal.
 
---
 
Walked to Götaplatsen. Sat among the pigeons in the sun and read. And eavesdropped at people's chat.
 
 
Tagit en löptur och sedan råkat somna. Bild på nyvaken person.
 
---
 
Took a run and then accidentally felt asleep. Picture of just awoke person.
 
 
Fått bråttom att ta mig över till mina grannar.
 
---
 
Left in a hurry to my neighbors.
 
 
Lagat chili sin carne hos Bagge och Dash. Nalle, Ellen, och Janen hjälpte också till att äta upp det. Sedan såg vi på första Game of thrones-avsnittet från sista säsongen. Jag har aldrig sett ett enda GoT-avsnitt innan så jag blev inkastad rätt in i slutkamperna. Offrade mig för sällskapet.
 
---
 
Cooked chili sin carne at Bagge and Dash's place. Nalle, Ellen, and Janen also helped eating it up. Then we watched the first Game of Thrones-episode from the last season. I've never watched a GoT episode before, so I got thrown right in to the final battles. Sacrificed for the company.
 
 
Läst inomhus med fönstren öppnade för att få sol. Avslutat Thomas Manns noveller.
 
---
 
Read indoors with opened windows to get sun. Finished the short stories by Thomas Mann.
 
 
Börjat läsa Liftarens guide till galaxen. Kände att i år var det dags att ta itu med denna serie.
 
---
 
Started to read The hitchhiker's guide to the galaxy. Felt it was time to read this series this year.
 
 
Käkat körv med bröd och potatissallad. Och paprika för att balansera upp enligt tallriksmodellen.
 
---
 
Ate hot dogs with potato salad. And bell peppers to make it more healthy.
 
 
Sprungit mera. I solsken och studerat knopparna som börjat slå ut på träden.
 
---
 
More running. In sunshine and studied the tree's buds that have started to bloom.
 
 
Läst utanför bibblan medan jag väntat på gymnasietjejen jag hjälper med matten. Snart dags för prov och jag börjar själv bli lite nervös!
 
---
 
Read outside of the library while waiting for the high school girl I'm helping with the maths. It's soon final exams, and even I start to get a little bit nervous!
 
 
Fått ett påskägg av ovannämnda tjej och hennes mamma (som jag känner från ett tidigare jobb). ♥ Åt upp allt jag kunde äta samma kväll. Tog med mig resten till släktens påskfirande. Men mer om det tar vi en annan gång!
 
---
 
Got an easter egg from mentioned girl and her mum (who I know from a former job). ♥ Ate it all up the very same evening. Brought the rest to my family's easter celebration. But more about that another time!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0