Vecka 15

2019-04-08 08:01:00
Veckorapport
 
Week 15
 
 
 
Tittar på väderleken för de närmsta veckorna. Inte ens en liten millimeters nederbörd i sikte. Är ju gött med sol, men det börjar bli illavarslande att vara utan nederbörd såhär länge. Jag bor ju ändå i Gäteborg som är känt för att vara regnigt. På Morgonstudion diskuteras det att valrossar i Ryssland inte har någon annanstans att ta vägen än upp på land när det inte finns några isflak. Sådant jag funderar kring just nu.
 
---
 
Looking at the weather forecast for the coming weeks. Not a single millimeter of rain in sight. It's nice with sun, but starting to be a bad sign being without rain for this long. Well, I live in Gothenburg which is known for to be rainy. At the morning news, it's discussed that walruses in Russia have nowhere else to go than onto land when there are no ice floes. Things I'm thinking of right now.
 
 
Nu i helgen har jag varit mycket utomhus. Grillat korv, vandrat i skogen, badat badtunna, och käkat gott. Och druckit vin. Känner att jag har fått lite färg i ansiktet. Den kommande helgen har jag desto mindre inplanerat. Är det soligt vill jag vara utomhus så mycket som möjligt även då. Nej, nu måste jag göra mig iordning för att undervisa i matte för en gymnasieklass. Ha en fin vecka!
 
---
 
I spent last weekend mainly outdoors. Grilled hot dogs, walked in the forest, bathed in a hot tube, and ate good food. Feels like I've got a little bit of a tanned faced. This weekend I've lesser plans. If it will be sunny, I want to spend it outdoors as much as possible. No, now it's time for me to ge ready to teach mathematics for a high school class. Have a nice week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0