Vecka 17

2019-04-23 10:03:00
Veckorapport
 
Week 17
 
 
 
Hallå hej. Verkar som att jag blir ledig idag också. Då kanske jag hinner med att göra det jag hade tänkt göra igår när jag istället valde att spela Civ V eller ligga och läsa ute i solen. Har träningsvärk i nacken. Antagligen från danslektionen igår. Nu kan vi koreografin och vi kör den om och om igen. Den ska sitta så vi kan göra den i sömnen.
 
---
 
Hello hi. Seems like I'll be off today too. Maybe then I can fix things I had planned for yesterday, but when I instead chose to play Civ V or be in the sun reading a book. My neck muscles are sore. Perhaps from yesterday's dance class. We know the choreo now, so it's just to repeat it. We should be able to do it in our sleep.
 
 
Jag firade ju påsk i Halland med min mammas släkt. Det var väldigt mysigt och chill. Jag fick promenerat / sprungit mycket. Varit så mycket i solen att jag fått soleksem på fötterna. Utöver eksemen: 10 av 10. Denna vecka ska jag gå på lägenhetsvisningar och ha jobbintervjuer. Till helgen ska jag dricka vin och hoppas på att få dansa. Men vi får se hur det går med den biten.
 
---
 
I celebrated Easter in Halland with my mum's family. It was very cosy and chill. I got to walk / run a lot. Spent so much time in the sun that I got dermatitis on my feet. Except for the dermatitis: 10 out of 10. This week I'll check out some apartments and have work interviews. This weekend I'll drink wine and hopefully dance. But we'll see about that.
 
 
Upptäckte igår (!) att björkarna ju har börjat slå ut. Det är grönt. Nästan överallt. Såg en rhododendronbuske (ett ord jag för övrigt aldrig kan lära mig stava, måste kolla upp varje gång) i full blom också. Förträffligt trevligt. Nu är det vår tänkte jag säga men enligt meteorologerna är det redan sommar i denna delen av Sverige. Vill bara ha lite regn (enligt min väderapp kommer det till helgen). Om inte annat så att mina fönster blir tvättade, hehe. Nåväl. Det om detta. Ha en finfin vecka nu då!
 
---
 
Yesterday (!) I discovered that the birches are blooming. It's green. Almost everywhere. Saw a fully blooming rhododendron as well. Very nice. I was to write now it's spring, but according to the meteorologists it's already summer in this part of Sweden. I just wish for some rain (according to my weather app it'll come this weekend). Unless otherwise to get my windows cleaned, hehe. Oh well. That about that. Have a splendid week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0