W(h)inefredag

2019-04-17 07:55:00
Min Dag
 
W(h)ine Friday
 
 
 
Det var fredag och jag ägnade förmiddagen åt att ligga i soffan och vänta på att bli utringd på vikarieuppdrag. Ett samtal kom, men det visade sig att uppdraget precis hann bli taget av någon annan. Tillbaka till att läsa bok och öva på franska.
 
---
 
It was Friday and I spent the morning on the couch waiting for a call about supply teacher job. Had one call, but the job was just taken by another one. Back to reading a book and practicing French.
 
 
Blev visst ledig (men får betalt), så gav mig ut på en promenad. Har börjat promenera ner till biblioteket när jag kan. Har alltid minst en bok eller DVD-film att lämna tillbaka.
 
---
 
Apperently ot the day off (but got paied), so went out for a walk. Have started to walk down to the library when I can. Always have at least one book or DVD-film to return.
 
 
Och har börjat gå utomhus utan jacka. Bara jag har en varmare tröja så är det lugnt.
 
---
 
And have started to leave the jacket at home. As long as I wear a warmer sweater, it's fine.
 
 
Fredagsbrallorna på! Och vårskorna fram.
 
---
 
Wore Friday pants. And spring shoes.
 
 
Lånade dessa böcker och filmer. Har läst/sett alla utom Sami Saids och Orhan Pamuks böcker. De är näst på tur!
 
---
 
Loaned these books and films. Have watched/read all of them except for the books by Sami Said and Orhan Pamuk. They're next.
 
 
Bytte om till min gula kavaj och tog på mig ett hårband för jag höll på att bli galen på allt hår som retade mig i ansiktet.
 
---
 
Changed to my yellow jacket. Put on a hairband because I was going crazy from the hair tickling my face.
 
 
Pigge och Lenis kommer över! :D Vi åt pizza och drack vin. Pratade om livet, klimatet, och annat vi behövde få ur oss. Whinade.
 
---
 
Pigge and Lenis came over! :D We ate pizza and drank wine. Talked abouf life, the climate, and other stuff we needed to talk baout. Whined.
 
 
Försökte spela MIG.Tror vi hann svara på två frågor var innan vi blev för rastlösa och bytte till andra lekar. Pigge hade någon sanning-eller-konsekvens-app, så det gjorde vi. Like old times.
 
---
 
Tried to play MIG. Think everyone answered two questions until we got to restless and changed to other games. Like the truth-or-dare-game Pigge had. Like old times.
 
 
Katta var också med! Vi hade tänkt att gå ut och dansa. Men framåt midnatt höll vi på att somna vid matbordet.
 
---
 
Katta was also here! We had planed to go out clubbing. But by midnight, we were all so tired that we almost felt asleep by the table.
 
 
Lika bra var nog det, för dagen efter skulle jag hänga med mina kusiner hela dagen. Hej då från två pussgurkor, tihi.
 
---
 
Was for the best, since I would spend time with my cousins the entire day after. Bye from two kissed girls, tihi.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sarah

Najs att få betalt för att vara ledig :)

2019-04-17 @ 12:09:19
URL: http://CheerSarah.devote.se

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0