En lång promenad i jakt på en strand i Hamburg

2019-08-30 08:07:07
Jobb Resor
 
A long walk in the search for a beach in Hamburg
 
 
 
Hamburg. På eftermiddagen efter att ha lärt mig om PCR-kit för diagnostik av virus. Vägrade gå via Reeperbahn som google maps sa åt mig att göra när jag ville vandra omkring i staden. Hittade egna små vägar. Alléer t ex.
 
---
 
Hamburg. In the afternoon after learning about PCR-kit for diagnostic of viruses. Refused to walk by Reeperbahn which google maps told me to do when I wanted to walk around in the city. Found my own ways insted. Alleys.
 
 
Gick ner till Elbe och gick längs med floden. Observerade alla andra turister som skulle ut på båtturer. Passerade Fiskmarknaden i min jakt på den där stranden jag hade hört talats om.
 
---
 
Went down to Elbe and walked along the river. Observed all the other tourists who were about to go by boat. Passed the Fishmarket on my way to that beach I had heard about.
 
 
Hamburgs svar på Feskekôrka där fisk säljs tidigt på morgonen. Jag vandrade och vandrade. Tittade på google maps ibland för att se om jag kom något närmare. Gick och gick och gick. Över 20 000 steg. In på långa gator där jag var den enda som spatserade omkring. Kom aldrig till någon strand. Gav upp och började gå tillbaka.
 
---
 
Hamburg's Feskekôrka where they sell fish in the early morning. I walked and walked. Looked at google maps sometimes to see if I got any closer. Walked and walked and walked. Over 20 000 steps. Into narrow streets where I was the only walker. Never reached a beach. Gave up and started to head back.
 
 
Stannade på en sushirestaurang för middag. Höll mig till sushi. Enklast så när en är hungrig att ta ett säkert kort som jag vet att jag tål.
 
---
 
Stopped at a sushi restaurant for dinner. Stuck to sushi. Easiest that way when you're hungry and want to make sure to get something you tolerate.
 
 
Beställde mat via en padda. Farligt. Kunde ju lätt beställt hur mycket som helst under tiden jag var där.
 
---
 
Ordered the food with a tablet. Dangerous. Could have ordered too much while I was there.
 
 
Passerade denna tatueringsstudio på vägen hem. Tyckte att det var VÄLDIGT intressant koncept. Ångrar att jag inte gick in och frågade hur det egentligen fungerar.
 
---
 
Passed this tattoo studio on my way home. Thought it was VERY interesting. Regret that I didn't enter and asked how it really works.
 
 
På hotellet. Kände mig så otroligt ensam. Ensam men trött. Tröstade mig med att titta på serier nerbäddad i sängen. Första resan jag åkte själv. Något jag kommer få öva på framöver. Oj oj, nu måste jag skynda till jobbet. Ha en finfin fredag! ♥
 
---
 
In the hotel. Felt so lonely. Lonely but tired. Comforted myself by watching series tucked in in the bed. The first trip I went alone. Something I will practice more in the future. Oops, have to hurry for work. Have a lovely Friday! ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0