Vecka 35

2019-08-26 20:13:00
Veckorapport
 
Week 35
 
 
 
Min chiliplanta börjar få blommor! Kanske fem stycken. Verkar som att jag inte är helt kass på att vattna blommor ändå. Och auberginen har fått två nya blommor efter att en som jag trodde starkt på plötsligt en dag bara hade ramlat ner på bänken. :( Kanske blir det något egetodlat på tallriken till hösten. Förra veckan hann jag knappt vara hemma eftersom jag var i Danmark, Finland, och Stockholm. Men har lärt mig saker och haft kul. Viktigt med kul. Gick en monopol-runda i verkligheten i Stockholm. Alltså besökte alla gator som finns i spelet och besökte en bar på varje färg, så ungefär varannan gata. Efter ungefär 12 timmar och 36 000 steg var tillbaka till Riksdagshuset som hade bestämts till platsen för GÅ.
 
---
 
My chili plant starts to blossom! Maybe five flowers. Seems like I'm not totally bad at watering my flowers. And the eggplant has got two new flowers after I one day found the big one that I really belived in on the bench. :( Maybe I can eat some homegrown in the autumn. Last week, I barely had time to be home since I was in Denmark, Finland, and Stockholm. But have learned a lot and had fun. Important to have fun. Walked a monopoly-round in real life in Stockholm. So we visited all streets in the boardgame and visited a pub for each color, so about every other street. After around 12 hours and 36 000 steps, we finally went back to the Parliament house, which was decided to be the place for GO.
 
 
Den här veckan är planen att jag ska vara i Götet. Om inget oväntat dyker upp. Ska se till att få iordning lite mer i lägenheten. Böckerna är ju uppe i hyllan som ni ser. Men har fortfarande några kassar kvar på golvet att ta hand om och forstätta leta efter fåtöljer eller en soffa. Har ännu inte hittat någon på blocket som jag tycker passar. Men håller hoppet uppe! Nåväl, hoppas ni får en fin vecka.
 
---
 
This week I've planned to be on the westcoast. If nothing unexpected comes up. Will try to get my apartment a bit more organised. The books are in the shelves, as you can see. But I still have some bags left on the floor to deal with and have to continue the search for armchairs or a sofa. I've still not found a nice one second hand. But I'm still hopeful. Well, hope you'll have a nice week.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0