Halloweentider, födelsedagskalas, och Botaniska i höstskrud

2019-12-19 19:56:00
Kalas och festligheter Min Dag
 
Halloween times, birthday party, and the Botanic garden in autumn
 
 
 
En fredag i mitten på oktober tog jag med mig Katta till Liseberg. För att skrämma slag på oss själva. En mycket bra idé.
 
---
 
A Friday in the middle of October, I brought Katta to Lisberg. To scare the shit out of us. A very good idea.
 
 
Vi samlade mod till oss och gick mot Skogen. Men det var 40-50 minuters kö. Nej nej nej, sa vi och satte oss och drack vin istället. Tills vi blev utkastade (för att de stängde, vi var inte orimliga) och gick till nästa ställe och tog en drink. Efter ett tag stängde de där med.
 
---
 
We built up some courage and went to the Forest. But it was 40-50 mins of queue. No no no, we said and went to drink wine instead. Until they threw us out (because they were closing, we were not unreasonable) and we went to another place for a drink. Until they also closed.
 
 
Tänkte att något får vi väl åka. Köpte kuponger till Jukebox. "Ni får ta ner mobilen så vi kan starta", sa attraktionsföraren vänligt men bestämt. Yes ma'am! Sedan skrattade vi när bilen åkte upp och ner och hit och dit. Glömmer alltid av hur lagom rolig Jukebox ändå är.
 
---
 
Thought that we should take some kind of ride. Bought tickets to Jukebox. "Take down the phone so we can start", said the attraction operator in a friendly voice. Yes ma'am! Then, we laughed cause the car went up and down and here and there. Always forget how fine this ride atually is.
 
 
Vi försökte gå in i Zombielandet. Men halvsprang ut efter 20 sekunder, med hjärtat bankandes och adrenalinet i kroppen. När jag tog den här bilden kom ett skolbarn fram till mig och frågade om det var jag som hade hand om Lisbergs instagramkonto. Oj, nej, så bra är jag inte, haha.
 
---
 
We tried to visit the Zombie land. But hurried out after 20 seconds, with the heart beating fast and adrenaline in the body. When I took this photo, a kid came and asked me if I was the one behind Liseberg's Instagram. Oh no, I'm not that good, haha.
 
 
Lördagen! Lugnat ner mig efter zombisarna. Sprang ner till Mölndals centrum för att lämna en bok på bibblan. Och få D-vitamin och endorfiner.
 
---
 
Saturday! Calmed down from the zombies. Ran to Mölndal's center to return a book to the library. And to get D-vitamins and endorphines.
 
 
Träden hade fortfarande löv! (Svårt att tro nu när vi snart är i slutet på året.) Fontänen hade stängts av för säsongen och träden i parken hade fått ljusslingor. Eller om de har det året runt. Det vet jag inte. Får spana under sommaren.
 
---
 
The trees still ahd leaves! (Hard to believe now in the end of the year.) The fountain was switched off for the season and the park trees had got string lights. Or if the wear them all year round. No idea. Will see in the summer.
 
 
Hemma igen! Tog en paus på golvet. Tydligen.
 
---
 
At home again! Took a break on the floor. Apparently.
 
 
Lade pussel. 1 000 bitar med Harry Potter-motiv. Blir så fokuserad och avslappnad när jag lägger pussel. Bryr mig inte om att kolla telefonen hela tiden eller scrolla i något flöde. Bara jag och alla bitarna som ska hitta sin rätta plats.
 
---
 
Did jigsaw puzzle. 1 000 pieces with Harry Potter-motive. I get so focused and relaxed when I do this. Don't bother the phone or scrolling in any feed. Just me and all the pieces that still haven't got their right place.
 
 
Senare bytte jag om. På med rutiga kavajen, Håkan-tishan och chokern. Skulle på Isabels födelsedagsfest med tema 90-tal. Tänkte att jag plockar lite från Clueless och min barndom så blir det bra. (Även fast Håkan slog igenom som soloartist 2000.)
 
---
 
Later, I changed. Put on the squared jacket, Håkan-t-shirt, and choker. Were to attend Isabel's birthday party with theme the 90's. My idea was to take some from Clueless and some from my childhood. (Even if Håkan made it as a solo artist in 2000.)
 
 
Var inte bra på att ta kort. Var fullt upptagen med att försöka vinna Isabels quiz som hon hade gjort. Och titta på när hon öppnade sina presenter.
 
---
 
Was not good at taking photos. Was very busy with trying to win the quiz she had made. And watch when she opened all the gifts.
 
 
Men den ack så viktiga toa-selfien kom jag ihåg! Tror mitt lag kom på tredje plats, därav partyhatten som blev vårt pris.
 
---
 
But I remembered the very important toilet selfie! Think my team ended up at thrid place, hence the party hat which was our price.
 
 
Promenerade till centrum för att ta en vagn hem. Tillbaka där jag nästan hade startat dagen.
 
---
 
Walked back to the center to take a tram home. Back to where I almost had started the day.
 
 
På söndagen åkte jag till Linné och Botaniska trädgården.
 
---
 
Sunday and I went to Linné and the Botanic garden.
 
 
Mötte upp Hådd som också var lite bakis från gårdagen. Mycket bra idé att ta en skogspromenad då ju! Och beundra naturens skönhet vid den här årstiden.
 
---
 
Met Hådd, who also had a small hangover from yesterday. A good idea to take a walk in the forest then! And admire the beauty of the nature by this time of year.
 
 
En blir ju mållös!
 
---
 
It makes you speechless!
 
 
Vi gick upp på en höjd och fick se Göteborgs förvandling från ovan.
 
---
 
We went up a hill and got to see the transformation from above.
 
 
Vi promenerade vidare. Saknade varm choklad. Bestämde oss för att det tar vi med oss i en termos nästa gång!
 
---
 
We walked on. Missed hot chocolate. Decided us to bring that in a thermos next time!
 
 
Vissa färger var mer utmärkande än andra.
 
---
 
Some colors standed out more than others.
 
 
Framåt eftermiddagen. Tillbaka i stan. Och det får vara allt från denna helg.
 
---
 
By the afternoon. Back in town. And that was all from this weekend.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0