Vecka 48 & 49

2019-12-04 19:31:00
Veckorapport
 
Week 48 & 49
 
 
 
December är här! Jag har pyntat färdigt. Har fått en blå hörna i hallen. Hyacinterna har börjat blomma (doftar så gott). Jag dricker mängder med glögg, äter saffransrisotto minst en gång i veckan och lyssnar på julmusik. Tvingas se årets julkalender eftersom det görs avbrott i SVT:s Morgonstudion kl. 7:15. Håller med Johanna Hagström i hennes recension om årets upplaga. Igår var jag på Göteborgsoperan och såg Carmen. Den var fyra timmar lång, vilket vi inte visste förrän vi gick in genom dörrarna ... Annars har jag inget speciellt planerat den här veckan, vilket jag ser fram emot och få chans att vara spontan eller bara vila upp mig. Läsa böcker och se ikapp tv-serier som jag inte haft tid eller ork för.
 
---
 
December is here! I'm done with decorating. Have a blue spot in the hallway. The hyacinths have start to bloom (smells so good). I drink a lot of glögg, eat saffran risotto at least once a week, and listen to Christmas carols. Am forced to watch the Swedish Television's Christmas calender, since it's broadcasted in the morning news at 7:15. Don't like it much this year. Yesterday, I went to the opera house to watch Carmen. It was four hour long, which we didn't know until we entered the doors ... Otherwise, I have no particular plans for this week, which I look forward to so I can get a chance to be spontaneous or just rest. Read books and catch up watching tv-series.
 
 
Förra veckan var jag otroligt trött. Vilket jag inte insåg på riktigt förrän kroppen sa ifrån ordentligt. En blandning av novembermörker, mycket att göra på jobbet och på fritiden. Berättade för mamma att jag tänkte ta det lugnt efter jobbet på fredagen och berättade vad jag tänkt göra. Mamma sa ifrån att det är inte att vila om jag ska hit och dit. Vilket fick mig att inse att det kanske är det som varit problemet det senaste. Att jag trott att jag vilat, men egentligen har jag inte alls gjort det. I lördags gick jag till Hagabadet med mamma och Eme, slumrade till i vilstolar, och efteråt var jag sådär gött trött. En tröttnad jag inte känt på ett tag för att jag har rusat på och fyllt kroppen med adrenalin ... Så nu i december ska jag faktiskt ta det lugnare. Inte boka in saker varje dag. Intala mig att det är okej att bara ligga hemma på soffan och läsa en bok. Och jag uppskattar så väldigt mycket att vi fick se solen igen nu i helgen. Blev genast lite gladare när jag såg den. Nåväl, det var allt för nu. Ta hand om er och ha en fortsatt fin vecka. ♥
 
---
 
I was very tired last week. Which I didn't realise until my body told me this is enough for now! A mix of november darkness, a lot to do at work and in my spare time. Told my mum that I had planned to take it easy after work on Friday, and told her my plans. Then she told me that it's not to take a rest if I would go here and there. Which made me realise that this might have been the problem lately. That I have thought that I have rested, but actually I have not, at all. On Saturday, I went to a spa with my mum and sister, felt asleep in the lounge chairs, and was nicely tired afterwards. A kind of tiredness I haven't felt in a while since I have rushed and filled the body with adrenaline ... So, this December I will take it easier. Have plan-free days. Tell myself it's okay to just laying on the couch and read a book. And I very much appreciate that we got a glimpse of the sun last weekend. Immediately felt a bit happier. Oh well, that's it for now. Take care of eachother and wish you a lovely week. ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Anita

Snyggt med Blått pynt :)

Svar: Tack! ✨
ElinHaraldsson

2019-12-05 @ 09:28:17
URL: http://siliiins.blogg.se/
Postat av: Lisa

Men gud så fint det var med blått pynt :) Är också jättetrött nu. Håller med dig om att man blir mycket piggare när solen kommer fram men det är inte ofta tyvärr den gör det :)

Svar: Tack snälla! Det är nytt pynt för i år och jag tycker själv det blev väldigt fint. :) Ja, det är ju den perioden på året ... Försöker fånga de få soltimmar vi har nu. Hoppas du också får se lite sol.
ElinHaraldsson

2019-12-05 @ 09:55:05
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0