Vecka 50 (Musikhjälpen ♥)

2019-12-09 21:32:00
TV/Podcast Veckorapport
 
Week 50 (The Music Help ♥)
 
 
 
I helgen tog jag det lugnt. Promenerade i Slottskogen när det var soligt. Låg i soffan och läste när det regnade. Ladda batterierna inför denna vecka då jag har mycket inplanerat. Provköra bilar, få massage, gå på julfest, gå på inflyttningsfest och besikta bilen. Så himla mycket som sker. DESSUTOM! Musikhjälpen är igång. Är så glad över detta kärleksevent som nu ska hålla på i en hel vecka. Kommer se och lyssna på så mycket jag hinner emellan mina antaganden. Grina ibland. Och skänka en slant då och då, såklart. 
 
---
 
This weekend was calm. I walked in Slottskogen when it was sunny. Laid on the sofa and read a book when it was rainy. Charged the battery for this coming week, which is fully planned. Test-driving cars, get massage, attend a Christmas party, join a house-warming party. So a lot's going on. BESIDES! The Music Help has started. Am so happy for this event of love which will continue for one entire week. Will watch and listen to as much as possible. Cry sometimes. And give a little money now and then, of course.
 
 
 
I år är temat "sex är inte ett vapen". Om sexuella övergrep och våldtäkter som sker i samband med krig. Texten och reportaget ovan om Marion handlar om flyktinglägret Bidibidi i Uganda. Som alltid ett viktigt tema! Här finns all information ni behöver. Skänk en slant i en bössa, t ex en krona för varje tatuering du har, eller för varje pepparkaka du hittills ätit i december (finns inte just den bössan kan du ju enkelt skapa den). Bidra med engegemang som får andra att uppmärksamma och skänka till Musikhjälpen. Spread the love! Ha en fin vecka nu.
 
---
 
This year, the theme is "sex is not a weapon". About sexual assaults and rapes that takes place due to war. The text and reportage above is about Marion who lives in a refugee camp in Uganda. As always, an important theme! Here is all information you need. Help spread the love. Have a nice week, now!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0