Vecka 51

2019-12-18 10:19:00
Veckorapport
 
Week 51
 
 
 
Om en vecka har julafton varit! Är som vanligt pepp på denna dag. På att äta mat och dricka glögg. Jag är färdig med julklapparna, lagat göttbullar, och hyacinterna sprider väldoft här hemma. Så det som är kvar nu är att bara ta det lugnt. Den här veckan har jag sett Madame Bovary på Folkteatern (var med när de spelade in för tv; det var en intressant erfarenhet), och ska se på Star Wars på fredag. Annars blir det lugnt för en gångs skull. Nyser emellanåt och känner mig lite förkyld så det är lika bra att varva ner och låta immunförsvaret jobba på. Ta hand om varandra och försök att inte stressa för mycket. Lätt hänt, jag vet, men det är inte hela världen om en (till exempel) inte hinner baka saffranskaka till det här årets julbord. Jag lovar. Ha en finfin vecka! ♥
 
---
 
In a week, Christmas Eve has passed! As usual, I'm psyched for this day. For eating food and drink glögg. I'm done with fixing Christmas gift, made veggie balls, and the hyacinths spread nice scents in my home. So what's left now is to take it easy. This week, I have watched Madame Bovary at Folkteatern, and will watch Star Wars on Friday. Otherwise, it will be calm for once. I sneeze and feel some cold approaching, so it might be as good to just relax and let the immune system work. Take care of each other and try to don't stress out. Easily done, I know, but it is not the whole world if (e.g.) you don't manage to bake the saffron cake for this year. I promise. Have a nice week! ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0