Vecka 52

2019-12-23 20:50:00
Veckorapport
 
Week 52
 
 
 
Igår tände jag fjärde ljuset på staken och lät det lysa medan jag städade och slog in paket (hade bara ett så det gick fort). Annat jag gjorde i helgen: vann i Trivial Pursuit, samt såg på filmer med Katta bara för att de råkade gå på tv. Det var en mysig helg. Och veckan var ganska lugn överlag. Fortsätter det såhär kommer jag komma in i nya året med nya krafter!
 
---
 
Yesterday, I lighted the fourth candle and let it shine while I cleaned and wrapped gifts (only had one, so it was quickly done). Other things I did this weekend: won in Trivial Pursuit, and watch films with Katta because they were on tv. Cosy weekend. And the week has been pretty calm overall. If it continues like this, I will start the new year totally refreshed!
 
 
Igår tog jag med mig paketet (och rödbetsallad!) och åkte till mina föräldrar på landet. Så nu är jag här. Har klappat katter. Tagit promenad i skogen och hälsat på fåren, hästarna, och hönsen. Jobbat har jag också hunnit med. Precis just nu har jag provsmakat årets vegetariska julskinka. Är tradition hos oss att äta skinkmacka den 23 december, men det har jag ju gjort på flera år. Men i år så. Den var väldigt god. Får högt betyg!
 
---
 
Yesterday, I brought the gift (and beetroot salad!) and went to my parents in the countryside. So now I am here. Have patted cats. Taken a walk in the forest and said hello to the sheep, horses, and hens. I have also done som work. RIght now, I have tasted this year's vegetarian christmas ham. It is a tradition at our place to eat it at the 23th December, which I haven't done in years. But this year. It was very good. High scores!
 
 
Imorgon är det ju julafton. Är taggad på julmat och se vad alla de där paketen under granen egentligen innehåller. Resten av ledigheten ska jag ta det lugnt. Vill läsa böcker i soffan med en katt på magen och äta choklad. Äta mer potatis med rödbetssallad. Tror det kommer bli så. Jag ska också, förhoppningsvis, ut och dansa av mig all julmat. Men det här får vara allt för nu. Hoppas ni får en fin vecka. Och ta hand om varandra. ♥
 
---
 
Tomorrow, it's christmas eve. Am psyched for christmas dinner and to see what's in all those gifts under the tree. The rest of the holiday will hopefully be calm. Want to read books on the couch with a cat on my stomach and eat chocolate. Eat some more potatoes with beetroot salad. Think that's how it will be. I will also, hopefully, go out clubbing away all food. But this is all for now. Wish you a lovely week. And take care of each other. ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0