4 sajter för att streama gratis film (och lagligt!)

2019-02-15 16:11:54
Filmer Konsumtion
 
4 sites for streaming free films (legally!)
 
 
 
Det är helg, mina vänner! Jag är inne i en period av att se på film just nu och har några streamingstjänster som jag betalar för varje månad. Men visst vore det nice att se fler filmer gratis? Javisst. Här kommer fyra sajter som erbjuder just detta. (OBS, ej sponsrat inlägg.)
 
---
 
It's week-end, my friends! I'm in a period of watching a lot of films right now and I pay for some video on demand companies every month. However, it would be nice to watch some films for free, right? Here's four (Swedish) sites that offer this service. (NB, not sponsored.)
 
 
CINEASTERNA
Har du bibliotekskort i typ vilken som helst kommun förutom Göteborg med grannkommuner? GRATTIS. Då kan du använda tjänsten Cineasterna. Jag har ju inte det, så jag har inte kunnat testa tyvärr. För dig som kan är det fritt fram att streama en film per vecka.
 
 
VIDDLA
En liknande tjänst som Cineasterna, men tillgängligt för ännu färre bibliotek. Men det verkar inte finnas någon begränsning på hur många filmer du får se under en viss tidsperiod. Väntar och håller tummarna för att Gbg stadsbibliotek ska skaffa eller anslutna sig till någon sådan här typ av tjänst.
 
 
SVTplay / Öppet arkiv
Begränsat antal filmer och begränsad tidsperiod varje film är tillgänglig. Jag ser flera filmer i månaden från SVTplay. Filmer som inte finns på hos de streamingstjänster jag betalar för, t ex. Har oftast bara kritikerrosade filmer; so a lot of good shit yes. Gäller dock att hålla sig uppdaterad om hur utbudet ser ut för att inte gå miste om något.
 
 
Plejmo
Slutligen sajten Plejmo som erbjuder några gratis filmer under en viss period. Dessa filmer byts ut emellanåt. Annars fungerar tjänsten som en gammal hederlig videobutik. En betalar bara för den filmen en vill se (med pris mellan 3 och 49 kronor), helt enkelt. Stort utbud.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0