Fixarlördag och The favourite

2019-02-13 10:24:00
Min Dag
 
Fixing Saturday and The favourite
 
 
 
Lördagsfrukosten: Ett glas ärtdryck (heter Sproud och är mitt bästa alternativ till mjölk just nu, obs ej sponsrad) och ett shotglas med ingefära & rödbeta. Fiberbröd och digestivekex med skivat ägg och vit mögelost. Clementiner och dadlar.
 
---
 
Saturday breakfast: A glass of pea drink (called Sproud and is my best alternative for milk right now, nb not sponsered) and a shot glass with ginger & beet root. Fibre bread and digestive with sliced egg and brie. Clementines and dates.
 
 
Efter frukosten sprang jag upp och ner för trappor med smutsig respektive ren tvätt. Helgens träningspass!
 
---
 
After breakfast, I run the stairs with dirty or clean laundry, respectively. The exercise of the week-end!
 
 
Har köpt en ny murgröna som jag planterade in i glasampeln. Är det min fjärde murgröna kanske? Jag håller tummarna för att den ska hålla sig vid liv. Ska inte ställa den i solsken och bli bättre på att vattna.
 
---
 
I've bought a new ivy which I planted into the this hanging basket of glass. Might be my fourth ivy. I'm keeping my fingers crossed that I will keep it alive. Will not store it in sunshine and be better at watering. 
 
 
Så allvarlig och uttråkad. Ungefär min känsla inför att tvätta.
 
---
 
So serious and bored. Like my feelings for doing the laundry.
 
 
Lunchdags! Stekte upp vegobitar med shiitake och lök. Hade nog passat ypperligt att ha kokosmjölk i riset förresten. 
 
---
 
Time for lunch! Fried vego bites with shiitake and onion. Think it would been nice to serve it with coconut rice, actually.
 
 
Gick ner till biblioteket. Läste Swing time och lånade Steglitsan. Tog låååååång tid innan jag fattade att den hette StegLITSAN, och inte StegLISTAN. Trodde alltså att huvudkaraktären hade någon slags lista med steg att följa. Och inte att det refererade till en tavla med en fågel. Blev så förvirrad när jag läste om boken och den engelska titel för det stämde inte överens. Tills polletten nu trillade ner. Hursomhelst är den tjock, så det lär väl ta ett tag innan jag tar mig igenom den.
 
---
 
Went to the library. Read Swing time and borrowed The goldfinch. The borrowed book is very thick, so I guess it will take some time before I will finish it.
 
 
Om Swing time: gillar den hittills. Gillar Zadie Smiths sätt att skriva. Är ju dock i en period nu när jag inte riktigt längtar efter någonting (??!). Hade det varit som vanligt hade jag förmodligen längtat efter att få fortsätta läsa den.
 
---
 
About Swing time: I like it so far. Like the way Zadie Smith writes. However, I'm in a period of not longing for things right now (??!). If it had been like normally, I would probably longered for the book all day long.
 
 
Gillar att sitta i bibblan och läsa. Det var ett tag sedan jag gjorde det. Kanske ska återuppta förra årets söndagstradition?
 
---
 
I like to sit in the library reading. It was some time ago, though. Perhaps I should resume my Sunday tradition from last year?
 
 
Gick över gatan till Götabion där jag mötte upp Katta. Vi såg The favourite som var precis lagom lång. I mitten tyckte jag den var fantastisk och kände att den kan få hålla på hur länge som helst. Men mot slutet började jag få nog. Katta hade vid denna tidpunkt noterat att det var flera i publiken som hade börjat titta på sina klockor. Funderar om det är ett slags stilgrepp att få publiken att känna att nu får det vara nog? Eller om den bara inte höll hela vägen. Annars var den småkul och snyggt producerad, med superba skådespelarinsatser.
 
---
 
Went across the street to the Göta cinema and met Katta. We saw The favourite. In the middle of the film I though it could continue forever because it was fantastic. But towads the end I started to get fed up. By this time, Katta had noticed that several other in the audience had started to look at their watched. I'm not sure if this is a way of telling a story, or if it just wasn't good film making all the way through. Otherwise, it was funny from time to time and well produced, with extraordinary acting performance.
 
 
Hemma spelade jag sims och käkade lösgodis. Det här är i princip min godissmak. Sedan jag slutade käka gelatin håller jag mig mest till choklad. Sockerchocken. 😵
 
---
 
At home, I played Sims and ate candy. Basically, this is my taste of sweets. Since I stopped eat gelatine, I have to stick to mainly chocolate. The suger rush. 😵
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0