Fredag med ädelostpasta och en puckelrygg

2019-02-26 09:23:00
Min Dag
 
Friday with blue cheese pasta and a hunchback
 
 
 
Det var fredag på sportlovet. Jag såg över mina växter och fixade med saker här hemma. Ser ni att vårelden har fått nya, vita blommor? Helt förstummad över att detta har skett.
 
---
 
It was Friday on the spring break. I looked after my plants and fixed things at home. Can you see that one of my plants has got new, white flowers? So amazed over this.
 
 
Mot lunch: hade ädelost kvar och rörde ner den i pastan. Kokade majs och vegobollar också. Rev extra ost över. Det blev gött!
 
---
 
For lunch: had some blue cheese left and had it with my pasta. Boiled corn and vegoballs as well. Grated some extra cheese. It was tasty!
 
 
På kvällen: bytte om från mjukiskläder och satte på mig byxdress och basker. Kändes som att jag skulle ut och promenera på franska gator. Tyvärr inte, dock.
 
---
 
In the evening: changed clothes from sweaters to a jumpsuit and beret. Felt like I was about to walk on French streets. Unfortunately not, though.
 
 
Mötte upp Tilda, Anton, och Isabell på Vapiano och käkade. Jag beställde glutenfri pasta och ett glas vin. 👌
 
---
 
Met Tilda, Anton, and Isabell at Vapiano and had dinner. I ordered gluten free pasta and a glass of wine. 👌
 
 
Vi gick bort mot operan för att se Ringaren i Notre Dame. Det var Antons födelsedagspresenter till oss alla (tack, tack, tack!). Har nog aldrig suttit såhär långt fram någonsin. Brukar kika ner från balkongerna. Angående musikalen var den snyggt gjord, i den klass jag förväntar mig från en föreställning på operan.
 
---
 
We went over to the opera to see The hunchback of Notre Dame. It was Anton's brtihday gifts to all of us (thanks, thanks, thanks!). Think I've never been seated so close to the stage. Usually I look down from the blaconies. Regarding the musical; it was nicely done, like what I would expect from a performance at the opera.
 
 
Min familj var också där, men på andra platser. Jag mötte upp dem i pausen och pratade om deras  upplevelse.
 
---
 
My family was also there, but had other seats. I met them in the paus and talked about their experience.
 
 
Efter pausen märktes det att "tjejgänget på 40+" bakom oss hade druckit någon alkoholhaltig dryck. Fick höra "nej!", flämtande, att föreställning var "åh, så fantastisk", och att den var det "bästa jag sett". Vi sa efteråt att om vi själva inte hade kunnat känna efter i de olika scenerna hade denna grupp människor varit bra att ha till handa. Så var det med den fredagen.
 
---
 
After the pause, one could noticed that the "40 y/o girl gang" behind us had been drinking something with alcohol. Got to here "no!", gaspings, that the show was "ah, so fantastic", and that it was "the best I've ever seen". We said afterwards that if we had forgotten ourselves how to feel at different scenes, we could take help from them. And that was all from this Friday.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0