Göteborgspromenader, en urgod kikärtsröra, och en fikus

2019-02-15 08:43:00
Min Dag
 
Walks in Gothenburg, tasty mashed chickpeas, and a ficus
 
 
 
Häng med på mina första dagar på sportlovet! Har flyttat ner tomtarna från hyllan till matbordet, vidare in i lådor och in i garderoben. Till slut hände det även hos mig. Sist i det här landet, antar jag.
 
---
 
Join me at my first days at the spring break! Have moved the Christmas decorations from the shelf to the kitchen table, further put into boxes and in the wardrobe. Finally. Guess I'm the last one to do it in this country.
 
 
Pizzarester äter jag antingen kylskåpskalla eller steker i stekpannan. Till måndagslunchen valde jag det första.
 
---
 
I eat pizza leftovers fridge-cold or fry them in the pan. For Monday lunch, I chosed the first.
 
 
Har promenerat väldigt mycket i Göteborg. Hittat stigar och vägar och platser jag inte visste fanns. Jag såg en potentiell plats till att ha picknick under sommaren ovanpå detta berg.
 
---
 
Have taken a lot of walks in Gothenburg. Found paths and ways I didn't know existed. Here, up the mountain, I saw a potential place for having a picnic during the summer time.
 
 
Mestadels barnfamiljer och pensionerade män som hängde runt Näckrosdammen. Lekplatsen har gjorts om och blivit superfin.
 
---
 
Mainly families with children and retired men spent time around Näckrosdammen. The playground has got a make over and been super nice.
 
 
Februariväder. Vid läiga platsen och solsken kunde en låtsas att det var maj istället.
 
---
 
February weather. On leesides and in sunshine, one could pretend it was May instead.
 
 
Välkommen till mitt badrumsgolv. Tar tydligen några sådana här bilder om dagen. Dags att ställa in så att kamera-appen inte är lika lättstartad, måntro?
 
---
 
Welcome to my bathroom floor. Apparently, I take some of this pictures every day. Time to change the options for the camera app, perhaps?
 
 
Måndagsmiddagen: bakpotatis, gröna ärtor, majs, och morötter. OCH. Kikärtsröra med soltorkade tomater. Kanske inte ser så mycket ut för världen, men oj vad skenet bedrar.
 
---
 
Monday dinner: baked potato, green peas, corn, and carrots. AND. Mashed chickpeas with sundried tomatoes. It might not look so tasty, but don't be folded by the appearance.
 
 
Försökte göra vegansk kladdkaka efter vad som ska vara ett perfekt recept. Men det blir aldrig bra för mig. Mer som kola, förutom på kanterna där det blir stenhårt. Hade kola-delen till glass. Det funkade fint.
 
---
 
Tried to make a vegan mud cake following this so called perfect recipe. But I can never get it as good as I want. More like toffee, except for the edges which are hard as brick. Ate the toffee parts with ice cream.
 
 
Hej från tisdag och mitt soliga sovrum. Hade tänkt simma i måndags eftersom jag inte hade någon danslektion, men var snuvig och nös och ville inte göra det värre. Men på tisdagen vaknade jag upp och var fortfarande förkyld.
 
---
 
Hi from Tuesday and my sunny bedroom. Had planned to swim on Monday since I had no dance class, but I had a runny nose and sneezed and didn't want to make it worse. But woke up on Tuesday with still having a cold.
 
 
Gött med sol. Det var nog all sol vi fick denna vecka.
 
---
 
Nice with sun. Guess that was all sun for this week.
 
 
Har haft bra volym i håret och kunde ha en liten tofs utan att det såg konstigt ut. Inte ofta det händer.
 
---
 
Have had nice volume in my hair and I could pull off a small pony tail. Not every day.
 
 
Har fått en del saker gjort. Lite städning. Några jobb sökta. Promenader tagna. Annars har jag mest spelat sims och löst nonogram. Har även suttit på bibblan och varit förkylningstrött och hjälpt en gymnasietjej med hennes matteuppsats. Känner nu i efterhand att jag kanske var otrevlig pga tröttheten. Får be om ursäkt nästa gång vi ses.
 
---
 
Have got some things done. Some cleaning. Applied to some jobs. Taken walks. Otherwise, I've mainly played Sims and solved nonograms. Have also been tired from having a cold and helped a high school girl with her math essay. Might have been rude due to the tiredness, when I'm looking back. Will have to appologise next time we meet.
 
 
Har köpt en fikus. Den vill ha lagom med vatten och lagom med sol.
 
---
 
Have bought a ficus. It wants not to much water or sun, but also not to less.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0