Söndagsmiddag för att fira mamma

2019-02-10 20:44:00
Min Dag
 
Sunday dinner to celebrate my mother
 
 
 
Förra söndagen firade vi mammas födelsedag i förskott. Vi sa till henne att hon fick göra vad hon ville under dagen, men vara redo klockan tre. Mer fick hon inte veta.
 
---
 
Last Sunday, we celebrated mum's borthday in advance. We told her to do whatever she wanted during the day, until 3 pm. She didn't get more info than that.
 
 
Jag körde ett styrkepass i mitt flickrum efter frukosten. Mage och rumpa fick jobba.
 
---
 
After breakfast, I did some strength exercises. Core and butt got to work.
 
 
Kan ha bra hållning också. Tack vare en stark bål. Huh!
 
---
 
Can have a good posture as well. Thanks to a strong core. Huh!
 
 
Det var så himla fint och lockande väder. Blev pepp på att hänga utomhus. Men öppnade dörren för att ta utomhusbilderna och frös för mycket. Jag stängde dörren och höll mig i soffan. Spelade Sims.
 
---
 
It's was sunny and inviting outdoors. Wanted to be outside. But opened the door to take the outdoor photos and froze too much. I closed the door and kept still on the sofa. Played Sims.
 
 
Fick för mig att rensa bland mina lådor med grejer jag har ståendes hos mina föräldrar. En del gamla skolpärmar. Kläder. Väskor. Fick rensat mycket bland barndomsminnen. Tre lådor borta nu! Kanske fyra kvar.
 
---
 
I got the idea to clean among my boxes with old stuff. A lot of old school folders. Clothes. Bags. Got a lot of cleaning among my childhood memories. Three boxes done now! Maybe four to go.
 
 
Klappade Elsa-Sara då och då. Men hon var upptagen med att hålla fåglarna borta.
 
---
 
Patted Elsa-Sara from time to time. But she was busy keeping the birds away.
 
 
Klockan tre. Mamma var redo. Fin! Hon sa att hon ville ha ett kort på sin klänning. Jag och min syster ropade "gå ut!". Bättre ljus där. Vill en vara fin (på kort) får en lida pin (en liten stund).
 
---
 
3 pm. Mum was ready. Beautiful! She said she wanted a photo of her dress. Me and my sister shouted "go outside!". Better light there. One has to suffer for beauty.
 
 
 
Jag var också redo. I byxdress och kavaj.
 
---
 
I was also ready. Wore jumpsuit and jacket.
 
 
In i bilen. Och iväg.
 
---
 
Got in the car and drove away.
 
 
Till Kungälv och restaurangen Fars Hatt. Trivia: tornet i fästningen i bakgrunden (Bohus fästning) heter också Fars hatt.
 
---
 
To Kungälv and the restaurant Fars Hatt. Trivia: the tower in the fortress in the background (Bohus fortress) is also called Fars hatt (Father's hat).
 
 
Käkade söndagsmiddag. Den bestod av en meny med fisk, skaldjur, eller hjort. De fick därför svänga ihop en egen meny till mig efter mina allergier och preferenser. Åt en URGOD kikärtsröra till förrätt. Hade velat ha receptet.
 
---
 
Ate Sunday dinner. It was from a menu with fish, shellfish, or deer. Therefore, they had to make a different menu for me after my preferenses and allergies. Had this AMAZING mashed chickpeas for precourse. Had wanted the recipe.
 
 
Tackar. Risotto, portabello, och sparris. Perfekt. Och kvällens andra glas vin. Blev proppmätt.
 
---
 
Thanks. Risotto, portabello, and asparagus. Perfect. And the second glass of wine for the evening. Got stuffed.
 
 
Men det fanns ändå plats för efterrätt från dessertbuffén. Fanns mycket glutenfritt, så tips för alla er glutenkänsliga därute. Dock är ju grejen den att när det blir glutenfritt innehåller det istället nötter eller gelatin, vilket jag helst inte stoppar i mig. Men åt extra mycket frukt doppad i choklad och äggost. Mmm.
 
---
 
But there was still some room for the dessert buffet. A lot was gluten free; a tip for all you glutenintolerants out there. Though, to make a cake gluten free they use nuts or gelatine instead, which I rather not eat. Ate a lot of fruit dipped in chocolate and egge cheese instead. Mmm.
 
 
Hej från hotellobbyn från tjej med två glas vin i kroppen. Som blev sugen på att gå ut och dansa på vägen hem till stan. Fick påminna mig flera gånger om att det var söndag och inte genomförbart.
 
---
 
Hello from the hotel lobby from a girl with two glass of wine in the system. Who more and more wanted to go out dancing on my way home to the city. Had to remind myself that it was Sunday and not possible.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0