Vecka 6

2019-02-04 21:25:00
Veckorapport
 
Week 6
 
 
 
Har ganska nyss kommit hem från min danslektion i street fusion, och kommit ut ur duschen. Det var ÄNNU roligare denna andra lektion. Mer energi, mer koreografi, och mer våga släppa loss. Känner i rumpa och lår att jag har rört på mig. Gissar på träningsvärk imorgon. Och hoppas på att få sova bra inatt för det kommer bli en lång dag imorgon med start att vara på jobbet klockan sju. Har något inplanerat efter jobbet ungefär varje dag. Blir lätt så nu när jag dansar varje måndag, hjälper en gymnasietjej med hennes matte ungefär en gång i veckan och vill hinna simma någon vardag också. Men allt jag gör är kul. Blir glad av att få lösa mattetal igen (japp, är en riktig mattenörd) och får energi av att träna. Då är det värt det.
 
---
 
I recently arrived at home from my dance class in street fusion, and have taken a shower. It was EVEN funnier this second class. More energy, more choreography, and more boldness. Feel in my butt and thighs that I've been exercising. Guess I'll have sore muscles tomorrow. And hope I will sleep really good tonight since it will be a long day tomorrow, beginning with being at work at 7am. Have something planned after work almost every day. That's how it goes when I have dance class on Mondays, help a high school girl with her math once a week, and also want to go swimming in the weekdays. But everything I do is fun. It makes me happy to solve math problems again (yes, am a real nerd) and get energy from exercising. So it's worth it.
 
 
Snöblandat regn täcker allt det kommer över i stan nu ikväll. Kunde knappt se när bussen kom. Nåväl, i helgen var jag ute på landet och firade två kvinnors födelsedagar. Jag har druckit vin, ätit mig riktigt mätt, klappat katter, och rensat i lådor med gamla skolpärmar och kläder. Hittade prylar jag knappt kommer ihåg, och saker som väckte starkare minnen hos mig. Hittade till exempel en gammal skoluppgift där 13-åriga jag hade intervjuat min mamma och syster om mig, vilka svar vi skrattade gott åt. Har fortfarande några lådor kvar med grejer hos mina föräldrar. Ska ta hand om dem någon annan gång. Nu ska jag läsa mig till söms. Hoppas ni får en go' vecka!
 
---
 
Sleet is covering everything in its path in the city tonight. Barely could see when the bus arrived. Well then, I spent last week-end in the countryside and celebrated two women's birthdays. I drank wine, ate until I was really stuffed, patted cats, and cleaned in some boxes with old school papers and clothes. Found stuff that I hardly could remember, and things that brought back stronger memories. For example, I found a school task where 13-year-old me had interviewed my mum and sister about me, and we laughed at their answers. Still have some boxes at my parent's place. Will take care of them some other day. Now, I will read in my bed. Hope you'll have a nice week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0