Vecka 9

2019-02-25 08:50:00
Veckorapport
 
Week 9
 
 
 
Har fortfarande ont i halsen och öronen. Har varit vaken till och från sedan klockan tre i natt. Någon gång där i natt meddelade jag jobbet att jag blir hemma idag. Har dessutom ont i magen?! Vet inte vad annars det kan bero på än att jag har fått i mig gluten på jobbet när jag käkar med kidsen. Hoppas bli frisk till imorgon. Helst till ikväll så jag kan vara med på min danslektion. Till tröst har jag filmerna Last stop fruitvale station, For colored girls, och Benjamin Buttons otroliga liv hemma på DVD. Så de ska jag se. Och käka glass. Mmm.
 
---
 
Still having ache in my throat and ears. Have been kind of awake since 3 am. And sometime in the night I called in sick, and will be at home today. Also I've ache in my stomach?! Don't know what else it could be than I've eaten gluten somehow at work when I ate with the kids. Hope to be better tomorrow. Preferably even tonight so I don't miss my dance class. For comfort, I've the films Last stop fruitvale station, For colored girls, and The curious case of Benjamin Button at home on DVD. So these I'll watch. And eat ice cream. Mmm.
 
 
Den här veckan ska jag mest jobba, se Beautiful boy på bio, och gå på museum. Och till helgen är det redan mars! Vill försöka hinna förså en del grönsaker innan vi byter månad. Ska bara köpa på mig frön. Auberginefrön har varit slutsålda i min affär i snart en månad, så funderar på att ta mig någon annanstans för att införskaffa dessa. Nej, nu ska jag göra iordning något varmt att dricka. Hoppas ni får en fin vecka!
 
---
 
This week I'll mostly work, watch Beautiful boy at the cinema, and go to a museum. And this week-end it'll already be March! Want to pre-sow some vegetables before we change month. Just have to buy some seeds. The eggplant seeds have been sold out in my store for around a month, so Iäm thinking of go somewhere else to buy them. No, now it's time for me to prepare something hot to drink. Hope you'll have a nice week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0