Listan om mitt 2018

2019-01-06 16:56:00
Frågelistor Tillbakablickar
 
My list about 2018
 
 
 
Gjorde du något 2018 som du aldrig gjort förut?
Tatuerade mig; den 20 juni fick jag ett permanent ärr på min vänstra arm. Tog universitetsexamen och kan nu betitla mig civilingenjör.
 
 
Vilka länder/städer besökte du?
Danmark (Fredrikshamn), Italien (Rom), och Lettland (Riga). Stockholm.
 
 
Är det något du saknade 2018 men som du vill ha 2019?
Att vara frisk oftare. Tycker jag har varit väldigt mycket sjuk detta år, som att hela hösten var en enda stor förkylning. För att uppnå det måste jag vara mindre stressad och bli bättre på att vila ut under 2019.
 
 
Vilket datum från 2016 kommer du alltid att minnas?
Dagen jag höll presentationen om mitt examensarbete och alltså nästan var färdigutbildad (7 juni). Dagen jag tatuerade mig (20 juni).
 
 
Vad var din största karriärsmässiga framgång?
Att få examensbevisen hemskickade till mig. Alltså att bli utexaminerad.
 
 
Och din största framgång privat?
Tycker jag blivit bättre på att säga ifrån när jag inte mår bra. Berättar kanske inte alltid varför jag inte mår bra, men har sagt ifrån att idag orkar jag bara inte ses. Att våga säga det och lita på att mina vänner inte alltid behöver en förklaring just nu. Jag har också mer börjat stå för att jag är introvert vilket betyder att det tar energi för mig att umgås och att jag måste få vara själv emellanåt för att ladda batterierna (men det betyder alltså inte att jag är osocial eller en enstöring).
 
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Jag har alltid så svårt att se vad jag lägger mina pengar på. Men jag hoppas, som vanligt, att det var god mat och kul upplevelser. Då var det värt det.
 
 
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2018?
Best friend med Sofi Tukker, tror jag. När vi dansade till den om och om igen i Lenis lägenhet, och jag lyssnade på den vecka efter vecka. Här är annars min topplista över låtarna 2018.
 
 
Var du gladare eller ledsnare jämfört med tidigare år?
Gladare. Skrattat mycket, inte oroat mig så mycket. Varit omringad av glada, peppiga och roliga personer, och som har fått väga upp för mer dystra perioder.
 
 
Vad önskar du att du hade gjort mer?
Sökt jobb. Prioriterat rätt för att undvika stress.
 
 
Den maträtt du åt oftast under 2018?
Hmm. Antagligen pasta med mozzarella och varma mackor. Käkade mycket potatimos i en period.
 
 
En maträtt du upptäckte 2018?
Vietnamesiska vårrullar. Är typ mina favoriträtt från det här året. Så enkelt. Så lätt att variera. Så gott.
 
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2018?
Åt middag med ett gäng vänner på Pinchos. Kände mig så vuxen som bokade bord på restaurang till min födelsedag. Var förkyld, men glad.
 
 
Högsta önskan just nu för 2019?
Att jag flyttar till en minst lika trevlig lägenhet som min nuvarande. Att jag blir anställd som ingenjör. Att jag tar hand om mig själv, och andra.
 
 
Finns det något som kunde ha gjort ditt år bättre?
Druckit mer vatten i samband med fest. Varit mindre förkyld. Inte tagit på mig en massa extra jobbdagar på sommarjobbet även om plånboken tackar och bockar.
 
 
Vad fick dig att må bra?
Något så enkelt som komplimanger från olika håll. Ger oväntat mycket energi!
 
 
Vem saknade du?
Mormor mentalt.
 
 
Vad är du mest stolt över?
Min examen. Att jag vågade gå på pub med ett gäng tjejer jag inte kände innan - som en blind date. Att jag tog hann läsa så himla många böcker!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0