Vad jag fick i julklapp

2019-01-04 09:42:51
Konsumtion
 
My Christmas gifts
 
 
 
Är fortfarande förundrad över hur det kunde bli så många klappar när vi i familjen bestämt att bara ge till en person var. Fick julklappar av pappa, mormor, faster, jobbet, och en gymnasietjej jag hjälpt med matten under hösten. Det blev den här högen, vi tar en titt.
 
---
 
Am still wondering how I could get so many gifts when we had decided to only give to one person each in the family. I got gifts from my dad, grandmother, aunt, work, and a high shool girl that I helped with the math this autumn. It resulted in this pile, let's take a look.
 
 
Julkatterna fick jag av min faster, eftersom alla andra fick klappar på juldagen utom jag och pappa som hade bestämt oss för att inte vara med i hemlig tomte i år. Ängeln och grytlapparna fick jag av mormor. Har äntligen en pepparkvarn, en vinöppnare, och en tumstock nu! Fick detta av pappa tillsammans med smörknivar och en brödpensel. Allt i trä eller stål, perf!
 
---
 
I got the Christmas cats from my aunt, since everyone else got gifts on Christmas day except for me and dad who had decided to not participate in secret santa this year. I got the angel and potholders from my grandma. Finally, I've a pepper mill, wine opener, folding rule! Got them from my father together with butter knives and a brush. Everything made from wood or steel, perfect!
 
 
Av mormor fick jag också en Carl Larsson-tavla. Lisbeth metar, heter den. Pysselboken fick jag av mamma som morgonklapp.
 
---
 
I got this Carl Larsson painting from grandma. It's called Lisbeth fishing. The crafting book was given as a morning present from my mother.
 
 
Presentkort på Pocket shop och ett Liserbergskort. Ska hänga mycket på Liseberg detta år, alltså. Tänker mig gå på konserter, Jul på Liseberg, och strosa omkring i parken. För presentkortet funderar jag på att köpa Jonas Hassen Khemiris senaste bok, den är alltid utlånad på bibblan ändå. Tack snälla, alla. ♥
 
---
 
Gift card at Pocket Shop, and a Lisberg card. Will spend some time at Liseberg  this year, I guess. Thinking of going to concerts, Christmas at Liseberg, and walk around in the parc. I'm thinking of buying Hassen Khemiri's latest book for the gift card. Thanks a lot. ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0