Vecka 27

2019-07-03 19:02:00
Jobb Veckorapport
 
Week 27
 
 
 
Tjolahopp tjolahej. Jag är på resande fot igen. Denna gång i en liten (och mysig) stad i södra Tyskland för att lära mig om hur mikroplattsläsare fungerar. Repterar absorbans och fluorescence. Lär känna folk från Israel, Frankrike, Brasilen, och Tyskland. Trivs. Förutom att jag verkar ha fått i mig gluten och kommer tillbringa resten av kvällen på hotellrummet medan de andra går ut och käkar indiskt.
 
Slottet på bilden är utsikten från företaget. Runtom är det omringat av vinplantor och andra fält. Det är väldigt vackert, när en lyckas se bortom parkeringen. Till helgen ska jag försöka landa lite här hemma, fira min bror, och ladda inför att åka iväg på ny resa nästa vecka igen, och en ny veckan därefter. Så är det just nu. Hoppas ni får en fortsatt fin vecka och kan njuta av sommaren. 💜
 
---
 
Whoop-de-woop. I'm traveling again. This time to a small (and cosy) town in south of Germany to learn more about how microplate readers work. I'm rehearsing how absorbance and fluorescence work. Get to know people from Israel, France, Brasil, and Germany. Enjoy it. Except that it seems like I've been consuming gluten and will spend the rest of the evening in the hotel room while the others visit an Indian restaurant.
 
The castle in the picture is my daily view from the company. It's surrounded by fields with grapes and other plants. It's really beautiful, once you look above the parking slots. At the weekend, I will try to land in Sweden, celebrate my brother, and get ready for the next trip. Which takes place already next week, and a new trip the week after. That's how it is for now. Hope you'll have a nice week and can enjoy the summer. 💜
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0